Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه فصل اسکی و استفاده از پیست‌های اسکی رونق گذشته را ندارد و در یکی از راکدترین سال‌های خود قرار دارد، اما خطرات آن هر سال رو به افزایش است. این خطرات هم مربوط به راه‌های منتهی به پیست‌های اسکی می‌شود و هم مرتبط به تجهیزات موجود. اجاره دادن پیست‌های اسکی به بهره برداران شخصی در مدت زمان کوتاه از برخی پیست‌های اسکی طفلی سرراهی ساخته که سرپرست مشخصی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه آن پیست بین المللی اسکی دیزین است که یکی از بهترین و بزرگترین پیست‌های اسکی نه تنها ایران بلکه خاورمیانه است. ظرفیتی عظیم با نیرو‌های توانمند بومی که بدون سروسامان یافتن هر سال از فردی به فرد دیگر دست به دست می‌شود.

نهاد‌ها فقط هشدار می‌دهند!

اگرچه انتظار می‌رفت با ورود نهادی به نام سازمان ملی استاندارد به پیست‌های اسکی خیال مردم از ایمنی حضورشان در پیست‌های اسکی راحت شود، اما ظاهرا این نهاد تنها نقش هشدار دهنده را ایفا می‌کند و در هیچ موردی توانایی بازدارندگی از بازگشایی و بهره برداری پیست‌های اسکی را ندارد.

ناظرانی که خود حکم می‌گیرند!

ماجرا وقتی نگران کننده‌تر می‌شود که برخی از همین ناظران سازمان استاندارد خود در بعضی پیست‌های اسکی حکم گرفته و مشغول به کارند. به نوعی این ناظرین برخی اوقات بر کار خود نظارت می‌کنند و به خود تاییدیه می‌دهند!

قرارداد عجیب پیست اسکی

ماجرای اجاره پیست بین المللی دیزین توسط مستاجر جدید با چندین قسط که هنوز پرداخت آن‌ها صورت نگرفته است وقتی جالب‌تر می‌شود که مستاجر این اجازه را دارد در میانه راه با بهانه عدم استاندارد پیست از ادمه همکاری سرباز بزند و از پرداخت مابقی اقساط خودداری کند، اتفاقی که در پی نامه‌های اخیر سازمان استاندارد استان البرز بسیار محتمل است.

شکراللهی: مسئولیت هر اتفاقی در خطوط تایید نشده دیزین برعهده خودشان است

فتانه شکراللهی مدیرکل استاندارد البرز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت استاندارد پیست اسکی دیزین گفت: مکاتبات خوبی با پیست دیزین داشته ایم و در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این پیست انجام شده است. آن‌ها توانستند استاندارد و تاییدیه بازرسی دو خط را بگیرند، اما در چند خط، خطوط کابل ها، تله کابین و تله سیژ هنوز استانداردی صادر نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که بازرسی و تایید استاندارد خطوط نامبرده تا چه زمانی طول می‌کشد گفت: فعالیت اصلاح عدم انطباق‌ها انجام شده است و فکر می‌کنم این موضوع تا اردیبهشت طول بکشد.

شکراللهی در پاسخ به این سوال که پس با این حساب این خطوط در دیزین نباید مورد بهره برداری قرار بگیرد گفت: قاعدتا نباید مورد بهره برداری قرار بگیرد و هر اتفاقی بیفتد مسئولیتش با خود آنهاست.

مسئولیت نظارت بر پیست‌های اسکی با کیست؟

موضوع فقط به پیست اسکی دیزین ختم نمی‌شود، آیا پیست توچال یا دربندسر و آبعلی هم استاندارد لازم برای بهره برداری را دارند؟ اگر ندارند چرا مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند و اگر در یک جمله بخواهیم خلاصه تمام دغدغه‌ها را بگوییم مسئولیت نظارت بر پیست‌های اسکی چه کسی و یا چه نهادی است؟

اگر مثل حالا که همه فقط نامه می‌دهند و خود را مبرا از مسئولیت پذیرفتن خطرات و حوادث احتمالی می‌دانند پس به نگهبانان پیست‌های اسکی کشور پیشنهاد می‌شود بر سردر ورودی پیست تابلویی با این مضمون بزنند که «مسئولیت هر اتفاقی با خودتان است!»

مسئول مرگ یک کارگر مشخص نشد

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که یک طرف قرارداد پیست‌های اسکی است باید تکلیف را مشخص کند و پاسخ بدهد که مسئول مرگ یک کارگر در حادثه ریزش بهمن در جاده شمشک با کیست؟ شرکتی که برای تجهیز ورزشگاه آزادی و برگزاری مسابقه فوتبال تلاش زیادی از خود نشان داد و مسئولانش کاملا در رسانه‌ها حضور داشتند باید در رشته‌های غیر فوتبالی هم که کمتر به چشم می‌آیند حضور پیدا کنند.

نقش یک «ژن» خوب در قراردادی که با جان مردم بازی می‌کند

در این مورد گفته می‌شود یک «ژن» خوب که نسبت نزدیکی هم با یکی از مسئولان ورزش دارد در قرارداد پیست دیزین سهیم است و به واسطه همین ارتباط قرارداد را به گونه‌ای تنظیم کرده که در میانه‌های راه می‌توانند به بهانه «غیراستاندارد» بودن پیست مبالغ اجاره و تعهد داده شده را پرداخت نکنند و قرارداد را فسخ کنند.

خبرنگار ما کسب اطلاع کرده است در مورد غیراستاندارد بودن پیست‌های اسکی خصوصا پیست اسکی دیزین نامه نگاری‌هایی در سطح مسئولان رده بالای کشور انجام شده و تذکرات لازم برای استفاده نکردن از این پیست‌ها داده شده است، اما ظاهرا هنوز هیچ مسئولی در این مورد واکنشی نشان نداده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنجال ورزشی حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی

به گزارش بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای دستورالعمل بسته سیاستی حمایتی مجریان دولتی و غیر دولتی کشاورزی و عملیاتی کردن فرآیند کشاورزی قراردادی با عاملیت بانک کشاورزی به عنوان رکن ضامن، فرآیند اعتبارسنجی و تخصیص اعتبار تضمین تعهدات کشاورزان معرفی شده از سوی پنجره واحد وزارت جهاد کشاورزی از اوایل آذرماه سال 1402 از طریق سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی این بانک عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، بر اساس این گزارش، طی چهارماهه پایانی سال 1402 از مجموع 234 هزار فقره قرارداد معرفی شده واجد شرایط از سوی وزارت جهاد کشاورزی، بیش از 204 هزار فقره قرارداد به منظور تخصیص اعتبار تضمین تعهدات کشاورزی قراردادی توسط بانک کشاورزی اعتبار سنجی شده است.

این گزارش می افزاید، در قالب طرح کشاورزی قراردادی، بانک کشاورزی به عنوان ضامن کشاورزان، شرایطی را فراهم کرده که مبلغ بیمه تنها پس از برداشت و فروش محصول با 20 درصد تخفیف به شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. همچنین کشاورزان با مشارکت در این طرح می توانند به ازای هر تن محصول یک میلیون و 500 هزار ریال به صورت بلاعوض و در قالب هزینه حمل کالا از مجریان دولتی این طرح دریافت کنند. همچنین سهولت تهیه نهاده ها و اطمینان از فروش محصول، از دیگر مزایای این روش برای تولیدکنندگان است.

شایان ذکر است بانک کشاورزی خدمات «کشاورزی قراردادی» را به صورت غیر حضوری در بستر پلتفرم به متقاضیان ارائه می کند و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی شهر خود، پس از ثبت در سامانه پهنه بندی، نسبت به قرارداد با مجری و بانک در بستر پلتفرم کشاورزی قراردادی اقدام کنند. این بانک با طراحی و پیاده سازی این خدمت، نخستین بانکی است که در زمینه ارتقاء امنیت غذایی و نیز کنترل قیمت ها در فرآیند عرضه و تقاضا در این بخش، تأمین مالی زنجیره ها را به شکل کامل به مرحله اجرا رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • دستمال مسی ۳۰ میلیارد!
  • فروش اولین قرارداد مسی: یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏
  • تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟
  • ثبت رکورد طولانی ترین پرش اسکی توسط تیم ردبول (فیلم)
  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف