Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:59:59 GMT

گاز 2 واحد صنعتي خراسان شمالي قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۸۴۸۴

گاز 2 واحد صنعتي خراسان شمالي قطع شد

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون امور بهره برداري شرکت گاز خراسان شمالي گفت: به دليل سرماي شديد و افزايش مصرف گاز در بخش خانگي، گاز کارخانه سيمان بجنورد قطع و مصرف نيروگاه سيکل ترکيبي شيروان محدودسازي شد.

حسن افتخاري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مصرف روزانه گاز در اين استان هفت تا 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ميليون متر مکعب است که 5 ميليون مترمکعب آن مصرف خانگي است.
وي با تاکيد بر ضرورت مديريت بيشتر خانوارها بر مصرف گاز، افزود:
بي توجهي بخش خانگي به صرفه جويي، شرکت گاز را ناگزير به قطع و يا محدودسازي مصرف بخش صنعتي خواهد کرد.
افتخاري تاکيد کرد: در صورت ادامه روند پرمصرفي گاز توسط بخش خانگي، بخش ديگري از صنايع استان از جمله پتروشيمي خراسان قطع خواهد شد که اين امر به اقتصاد استان ضرر مي زند.
وي، پوشيدن لباس مناسب در منزل، کم کردن درجه بخاري و وسايل گرمايشي، رعايت دماي رفاه بين 18 تا 21 درجه سانتي‌گراد و خاموش کردن وسايل گرمايشي اتاق‌ هاي خالي را از راههاي بهينه سازي مصرف گاز در فصل سرما برشمرد.
به گزارش ايرنا نيروگاه سيکل ترکيبي شيروان روزانه 2 ميليون متر مکعب، پتروشيمي يک ميليون و 400 مترمکعب، آلوميناي جاجرم و سيمان بجنورد نيز هر يک 600 هزار مترمکعب گاز مصرف مي کنند.
معاون امور بهره برداري شرکت گاز خراسان شمالي بر صرفه جويي گاز در مصارف خانگي و صنايع تاکيد کرد و اظهار داشت: سهميه اين استان براي مصرف گاز در فصل سرد روزانه 7.5 ميليون متر مکعب است که اگر بيش از اين سهميه مصرف مي شود به اجبار سهم صنايع کاهش خواهد يافت.
افتخاري با بيان اينکه تمام دستگاه هاي اداري نيز بايد دماي رفاه 21 درجه سانتيگراد را رعايت کنند، افزود: دستگاه ها بايد در ايام تعطيل سامانه هاي گرمايشي خود را خاموش کنند.
شرکت گاز خراسان شمالي بيش از 288 هزار مشترک دارد و ضريب نفوذ گاز طبيعي در مناطق روستايي اين استان 97 درصد و در شهرها 100 درصد است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسي خراسان شمالي، به دنبال بارش برف در اکثر نقاط اين استان، جو ناپايداري تا اوايل روز يکشنبه بر اين استان حاکم خواهد بود.
بر اساس اين گزارش دماي هواي اين استان با کاهشي 14 درجه اي مواجه مي شود که اين وضعيت دمايي تا پايان هفته ماندگاري خواهد داشت.
3007/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان