Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب از آغاز به کار کارگروه امنیت غذایی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت:مکان‌های عرضه دام در فاریاب ساماندهی خواهند شد. علیرضا سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث سلامت و بهداشت عمومی جامعه و در راستای حفظ حقوق عامه، کارگروه امنیت غذایی و بهداشتی با عضویت مرکز بهداشت، دامپزشکی، پلیس و با محوریت سیستم قضائی در فاریاب تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام قضائی، اولویت اول این کارگروه را ساماندهی و برخورد قاطع با متخلفان و واحد‌های صنفی عنوان کرد که امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می‌اندازند.

سالاری افزود: رعایت موارد بهداشتی از سوی تمامی اصناف الزامی است و چنانچه قصور و کوتاهی از سوی هر شخصی صورت پذیرد با قاطعیت و وفق مقررات مربوطه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی گفت: از این پس هیات عالی امنیت غذایی به صورت سرزده از واحد‌های صنفی مختلف از جمله اغذیه فروشی ها، شیرینی فروشی ها، مراکز عرضه مواد پروتئینی و گوشتی (مرغ و ماهی و گوشت قرمز) و همچنین مراکز عرضه دام و کشتارگاه‌ها بازدید بعمل خواهد آورد و در محل با نظر کارشناسان مربوطه تصمیم قضائی اخذ خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد: با راه اندازی این کارگروه در آینده نزدیک مکان‌های عرضه دام که در سطح شهر و حاشیه شهر و مناطق مسکونی وجود دارد و باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شوند، ساماندهی خواهند شد.
رئیس دادگاه عمومی فاریاب تصریح کرد: وظیفه همه‌ ما اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در بین مردم است و در این خصوص باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت فرهنگ سازی استفاده شود.

شایان ذکر است در شهرستان فاریاب بالغ بر ۱۴ هزار راس دام سنگین و در این فصل بیش از ۲۱۰ هزار راس دام سبک وجود دارد، لذا ساماندهی این حجم بالای دام ضرورت دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عرضه دام حقوق عامه امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد

دریافت 18 MB کد خبر 6086967

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه