Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:37:40 GMT

همسایه با کبوتران حرم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۱۷۹

همسایه با کبوتران حرم

فاطمه، فاطمه!!! همه و همه آنچه که درباره تو در پای روضه ها شنیده و در کتاب ها خوانده‌ام شیفتگی‌ام را در موردت بیشتر می‌کند، باید ترا در کارهای اجتماعی، سیاسی، خانوادگی... بیشتر بشناسیم.

خبرگزاری شبستان،گیلان- نوشین کریمی: کتاب « فاطمه، فاطمه است» را خواندم و کنار گذاشتم اما افکارم رفت تا پشت دیوارهای خانه دختر پیامبر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رفت لای در و دیوار و میخ و خون....
رفت تا بدرقه محسن و پهلوی شکسته مادرش.

خیلی حرف است که سن و سالت ۱۸ ساله باشد و بانوی دو عالم خطابت کنند. خیلیها ۱۸ ساله هستند و هنوز انگار نمی‌خواهند، بزرگ شوند اما تو آنقدر بزرگ بودی که پدرت فرمود« اگر زهرا (سلام الله) نبود من و علی(علیه السلام ) خلق نمی‌شدیم».

به راستی که بودی که خدای عالم برای تو آیه (مباهله و تطهیر) نازل کرد؟!

که بودی که خطبه فدک را آنگونه گفتی که حاضران خون گریه کنند!

فکرم می‌رود به تنهایی امیرالمومنان که بعد از تو با چاه چگونه گذشت!

فکرم می‌رود به سمت غسل و کفن و دفن شبانه‌ات بانو. به این فکر می‌کنم که چرا انتخابت اینگونه بود!؟

چگونه تو را زخم زدند که رخ از تمام اهل زمین پنهان کردی یا فاطمه؟

از کودکی زخم خورده بودی، داغ دیده بودی و حالا چقدر طاقتت کم شده بود بانو... شاید بی‌پدر، تنهاتر شده بودی، شاید بی‌حرمتی به علی را نمی‌توانستی تاب بیاوری، شاید...

پرواز می‌کنم به پشت درهای بسته بقیع و بغض و آه و حسرتی برای تبرک خاک مزارت که بارگاهش قندیل چشم‌های مشتاقان است.

بانو، دلم حتی به اندازه بال کبوتران بقیع تاب پرواز ندارد، بقیع باشی و پشت نرده‌های خواهش، دانه دانه اشک بپاشی برای کبوتری که مزارت را می‌شناسد و بجای دلم می‌تواند زیارتت کند.

وقتی می‌دانی و در تاریخ خوانده‌ای که بهترین زنان جهان چهار تن‌اند:
مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه(سلام الله)، وقتی که خداوند که خود خالق توست از خشنودیت خشنود می‌شود و از خشمت به خشم می‌آید، وقتی که پیامبر می فرمود: خشنودی فاطمه خشنودی من است، خشم او خشم من، هرکه دخترم فاطمه را دوست بدارد مرا دوست دارد و هرکه فاطمه را خشنود سازد مرا خشنود ساخته است و هرکه فاطمه را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است، فاطمه پاره‌ای از تن من است، هرکه او را بیازارد مرا آزرده است و هرکه مرا بیازارد خدا را آزرده است...

همه و همه آنچه که درباره تو در پای روضه‌ها شنیده و در کتاب‌ها خوانده‌ام، شیفتگی‌ام را در موردت بیشتر می‌کند.

وقتی باور می‌کنم با همه مشقت‌ها و سختی‌ها در رسالتی که پدر به عنوان پیامبر خدا بر دوش داشت و تو او را همراهی می‌کردی چگونه اُم اَبیها (مادر پدرش) شدی به اینکه تو را دارم افتخار می‌کنم.

فاطمه جان، نام قشنگ و مبارکت چادر تمام بدی‌ها می‌شود وقتی که برای دخترکان سرزمینم از الگو بودن تو گفته می‌شود، از بیهمتا بودنت. از دفاع جانانه تو در برابر حق و حقانیت برای پیروی از ولایت.

بانو جان، چقدر از تو کم الگو گرفته‍‍ایم، من و تمام زنان و دخترکان سرزمینم، وقتی که می‌توانیم بیشتر ترا بشناسیم در کارهای اجتماعی و سیاسی و خانوادگی خود.

بانو جان غریب بودن سخت است، اما می‌دانم اگر جوهر تمام قلم‌ها، پهنای تمام کاغذها را بنویسند باز هم از  غربت اهل بیت (علیهم السلام) کم نمی‌شود.

به خودم می گویم بگذار لااقل برای عقده گشودن از این همه غربت گاهی کسی یادت بیندازت که چقدر مشتاقی تا همسایه کبوتران حرمی باشی که سر بر بالش خاک می‌گذارند و رویای پرواز در گنبد و طاق‌های بلند را دارند.

شاید داغ عزیز فاطمه، داغ دل ما باشد این روزها، این روزها که ولایت را باید بیشتر دریابیم.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی جنوب کرمان استان بوشهر خبرگزاری شبستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان تودیع و معارفه انقلاب اسلامی ایران یادداشت خبرنگار ایام فاطمیه استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان

نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا  را کسب نماید.

بر همین اساس،این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال  طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

گفتنی است،عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب  ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶(۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران)در اخیار شهلا محمودی بود ارتقاء دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است،نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید،اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع  کسب نماید. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • برترین قهرمانان ایران اعلام شدند / ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم، اما خدا جای حق نشسته
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!