Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجلاس اقتصادی عربی در بیروت درحالی فردا(یکشنبه) برگزار می شود که با چالش ها مانند بحران خلیجی روبه رو است که امکان دارد اختلافات برخی کشورها مانع رسیدن به نتایج مطلوب در این اجلاس شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، اجلاس اقتصادی عربی در بیروت فردا(یکشنبه 30 دی 1397) در انتظار بررسی پرونده های مهمی شامل مسایل مشترک بین کشورهای عربی است؛ این اجلاس در سایه تدابیر شدید امنیتی دولت لبنان برای تضمین سلامت نمایندگان کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمین اجلاس اقتصادی عربی درحالی در بیروت برگزار می شود که شاهد برخی از اعتراض ها نسبت به کشورهای دعوت شده به این اجلاس بوده است، به طوری که جنبش «امل» به حضور لیبی در این اجلاس به علت همکاری نکردن در مسئله ربودن «امام موسی صدر» موسس این جنبش اعتراض شدید کرد.

 

هواداران جنبش امل همه پرچم ها لیبی را که برای برگزاری این اجلاس برافراشته شده بود، به پایین کشیدند و همین امر باعث شد تا مسئولان لیبی از شرکت در این اجلاس انصراف دهند و آن را تحریم کنند.

این درحالی است که «جریان ملی آزاد» به ریاست «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان معتقد است که این اجلاس برای لبنان مفید است و نباید آن را خراب کرد.

 

در همین راستا، اتحادیه عرب در موضع رسمی اعلام کرد: این اجلاس در سایه چالش های بی سابقه ای که منطقه عربی درحال گذار از آن است، برگزار می شود. به همین دلیل همبستگی جدیدی و هماهنگی مستحکم و همکاری صادقانه را به تداوم روند توسعه می طلبد.

این اجلاس در طول سه جلسه، 27 پرونده مهم از جمله راهبرد تاسیس منطقه تجارت آزاد عربی بزرگ، امنیت غذایی عربی، رویکرد راهبردی برای تقویت و فعالسازی همکاری عربی مشترک بین بخش های گردشگری و فرهنگی و بازار مشترک عربی برای برق را بررسی خواهد کرد.

 

انتظار می رود که پرونده راه اندازی در چارچوب عربی راهبردی برای ریشه کن کردن فقر چند بعدی در سالهای 2020 – 2030 ، منشور عربی برای توسعه بخش های موسسه های کوچک، متوسط و راهبردی عربی برای انرژی پایدار نیز بررسی شود.

از پرونده های مهم این اجلاس مسئله «فلسطین» است، حمایت اقتصادی، تدوین برنامه ای مستحکم برای توسعه در قدس در سالهای 2018 -2022 ، چالش های مقابل «آنروا» در سایه توقف حمایت آمریکایی و پیامدهای کشورهای میزبان پناهندگان فلسطینی بررسی خواهد شد.

 

گفتنی است، نخستین اجلاس اقتصادی در ژانویه 2009 در کویت با شعار ترسیم نقشه راه آتی برای اقتصادی عربی، دومین اجلاس در ژانویه 2011 در شرم الشیخ مصر و اجلاس سوم در سال 2016 در عربستان برگزار شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی سبک زندگی منتظرانه ایران چالش ها لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود