Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد: یک هیئت کارشناسی سازمان ملل گزارش داده است که ایران از طریق انتقال سوخت به یمن به حوثی‌ها کمک مالی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک هیئت کارشناسی سازمان ملل در گزارشی جدید مدعی شده است که ایران به‌طور غیرقانونی به یمن سوخت ارسال می‌کند تا به حوثی‌ها کمک کند با فروش این سوخت هزینه جنگ خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هر دو طرف در این جنگ در حال نقض قوانین بین‌المللی هستند.

در این گزارش 85 صفحه‌ای که روز جمعه در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داده شده  و آسوشیتدپرس به آن دسترسی پیدا کرده، آمده است که اکنون یمن با یک فاجعه انسانی روبرو است و به نظر می‌آید که هیچ نشانه‌ای از پیروزی هیچ یک از طرف‌ها دراین جنگ وجود ندارد.

جنگ یمن از سال 2014 پس از آنکه حوثی‌ها توانستند کنترل پایتخت را به عهده بگیرند و دولت عبد ربه منصور هادی را برکنار کنند شروع شد و با حملات هوایی عربستان علیه این کشور ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، ادعای کمک نظامی و مالی ایران به حوثی‌های یمن پیش از این نیز از سوی کارشناسان سازمان ملل مطرح شده است اما مقامات کشورمان همواره ضمن رد این ادعاها برای کمک به پایان جنگ و توقف فاجعه انسانی کنونی در یمن اعلام آمادگی کرده و عربستان و غرب را برای حمایت از تجاوزات سعودی‌ها به یمن برای وضعیت فاجعه‌آمیز مردم بی‌گناه یمن مقصر دانسته‌اند.

انتهای پیام
مترجم: ساجده محمودی
دبیر: فاطمه ابوطالبی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت چنین حمله‌ای «فاجعه انسانی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و هشتمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک حمله تمام‌عیار به رفح، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت. ما از اسرائیل می‌خواهیم پیشروی نکند.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم نسبت به آتش‌بس و صلح بادوام تلاش کنند.»

این اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم، نیروهای ما برای ریشه‌کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم امروز - چهارشنبه - به نقل از مقامات مصری نوشت رژیم صهیونیستی طرحی را به آنها ارائه کرده که مناطق متعددی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر قصد دارد آنها را هدف قرار دهد و ادعا می‌کند که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تونل‌های داخل آنها پنهان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • ین ژاپن بالا رفت
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند