Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی گفت: از نظر قانونی واگذاری سهام دولت به نهادهای عمومی غیردولتی ممنوع نیست و اتفاقا اگر نهاد عمومی دولتی یا همان خصولتی ها موفق به خرید سهام شرکت‌های دولتی شود، کسی آن واگذاری را نقد نمی‌کند. بر این اساس مشکلات زمانی آغاز می شود که شرکتهای دولتی به بخش خصوصی واقعی واگذار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس اگر ما در سازمان خصوصی سازی عافیت طلب باشیم، تلاش می کنیم شرکتهای دولتی را به خصولتی ها بفروشیم و با این کار حاشیه امنی برای خود ایجاد کنیم، اما در این میان باید به این فکر کنیم که اهداف خصوصی سازی با واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی واقعی محقق می شود.

وی اذعان داشت: البته برخی کارشناسان واگذاری بنگاهها به بخش خصولتی را بدتر از دولتی بودن می دانند؛ چرا که وقتی شرکتی دولتی است حداقل دولت پاسخگوی مشکلات و شرایط آن است، اما وقتی یک شرکت دولتی به خصولتی ها واگذار می شود، دیگر نظارتی بر آن نبوده و هیچ کس در این زمینه پاسخگو نیست.

پوری حسینی ادامه داد: طبق قانون خصولتی ها نباید در یک بنگاه بیش از 40 درصد سهام داشته باشند. بنابراین از نظر قانونی هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای سازمان خصوصی سازی جهت واگذاری شرکتهای دولتی به خصولتی ها وجود ندارد.

وی گفت: با وجود این در چند سال گذشته تلاش کرده ایم با ایجاد مشوق هایی بخش خصوصی واقعی را برای حضور در واگذاری های دولت تشویق و ترغیب کنیم. بر این اساس مطابق مصوبه هیات واگذاری اگر برنده مزایده بخش خصوصی واقعی باشد تخفیف 3 درصدی برای سود فروش اقساطی آن شرکت درنظر گرفته می شود. یا این که یک سوم افزایش طول مدت اقساط و همچنین پلکانی شدن اقساط از دیگر مشموق ها در این زمینه است.

پوری حسینی افزود: به همین دلیل شاهد این موضوع هستیم که سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری ها در دولت یازدهم به 67 درصد رسیده است و در دولت دوازدهم نیز تا کنون 100 درصد خریداران بخش خصوصی واقعی بوده اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی خصوصی سازی دولت سازمان خصوصی سازی سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود

ابراهیم بازیان در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: روز پنجم اردیبهشت، روز واگذاری استقلال و پرسپولیس به عنوان یک روز تاریخی ثبت می‌شود.

وی افزود: این رخداد با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان ذی‌مدخل در موضوع مردمی سازی بخشی از اقتصاد دولتی در ایران پیرو تلاش‌های صورت گرفته در بیش از دو دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه عظیم القدر انجام می‌شود. نهایتا قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و به طور رسمی و نمادین واگذاری این دو باشگاه از دولت به بخش خصوصی انجام می‌شود.

بازیان تاکید کرد: امیدواریم پنج اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی، پیشرفت و نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر ورزش فوتبال و فعالیت‌های این دو باشگاه قرار بگیرد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی بیان کرد: پس از هشت بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام، همراه و همه جانبه با همه ارکانی که به نوعی نقش و سهمی در این واگذاری داشتند در یک بازه زمانی اندک کمتر از دو ماه به ثمر رسید.

به گفته بازیان، با همت دولت، وزیر اقتصاد و ورزش این اتفاق به میمنت شکل گرفت. در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد این دو باشگاه به مردم واگذار شده بود که اگر این اقدام نبود امروز شاید توفیق واگذاری سهام این دو باشگاه را به این زودی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: گام مهم دیگر باز هم در دولت سیزدهم در طلیعه سال جهش تولید با تاکیدات صریح، واضح و متقن مقام معظم رهبری، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی توانست این امر مهم را در یک حرکت همگام و همسو به نوعی که همراهی رسانه و افکار عمومی انجام دهد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری سرخابی‌ها برگ برنده دولت بود که در این گام عملیاتی شد. در تاریخ سوم اردیبهشت این مزایده در بازار فرابورس ایران به وقوع پیوست و با اعلام نتیجه با تشکیل دو کنسرسیوم که یکی نفتی شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و دیگری شش بانک خصوصی بود انجام شد. امیدواریم این واگذاری نقطه عطفی در ورزش و فوتبال کشور خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند