Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@19:59:39 GMT

تكریم یاد شهدای منطقه شاپورجان شیراز

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۰۵۷۴

تكریم یاد شهدای منطقه شاپورجان شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز امروز، 29 دی‌ماه گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی مراسم بزرگداشت شهدای روستای شاپورجان از دهستان قره باغ شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مراسم با همنکاری خانواده معظم شهدای روستا، پایگاه مقاومت بسیج، دهیاری و شورای اسلامی روستا و کانون‌های فرهنگی و اهالی روستای شاپرجان فردا، 30 دی‌ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه سیدالشهدا(ع) شاپورجان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوستدار ادامه داد: این مراسم متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد كه در آن از سخنرانی مذهبی و مداحی و مرثیه‌سرایی استفاده می‌شود و در پایان نیز از خانواده شهدای این روستا تجلیل می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز گفت: هرچه داریم از شهدا است؛ چرا که شهدا همه چیز خود را خود را در راه اسلام تقدیم كردند و امروز اگر آسایش و آرامشی در کشور وجود دارد مدیون خون پاک آنان است.
وی در پایان از عموم مردم دهستان قره باغ خصوصاً روستای قره‌باغ و خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران جهت حضور با شکوه در مراسم دعوت کرد.
یادآور می‌شود، روستای شاپورجان از دهستان قره باغ شیراز با جمعیت 100000 نفر در زمان جنگ تحمیلی 5 شهید و 175 ایثارگر تقدیم به نظام جمهوری اسلامی ایران كرده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي يادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور مهرزاد اظهار کرد: کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مراسم آئینی در محوطه‌ای روباز و در مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق (ع) برگزار می‌شود، به دلیل بارش رحمت الهی لغو شد.

مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) هورامان دو رویداد مهمی بود که آبان‌ماه سال گذشته به‌صورت بین‌المللی با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

نکته قابل توجه این رویداد مهم، مردمی بودن آن است و این مراسم توسط خود مردم، ریش سفیدان و جوانان منطقه برگزار می‌شود و هیچ نهاد و یا اداره دولتی در امر برگزاری آن دخیل نیست.

کد خبر 6095944

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد