Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با اشاره به اینکه موافق اجرای این طرح نیستم، گفت: استانی شدن انتخابات باعث ضعف ارتباط بین مردم و نمایندگان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از علی اکبری، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: نمایندگان پناهگاهی برای مردم هستند و آنان زمانی که از دستگاه های اجرایی به نتیجه نمی رسند، از ابزار نمایندگان که متعهد به مردم هستند برای رسیدن به نیازها و اهدافشان کمک می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالی که با استانی شدن انتخابات دایره حوزه انتخابی وسیع تر و دسترسی مردم به نماینده سخت تر می شود و در مقابل از فشار مستقیم نماینده کم می شود که این کار در ذات خود حرکت مثبتی نیست.

اکبری خاطر نشان کرد: اما در مقابل موافقان این طرح معتقد هستند که وضع موجود نماینده را از وظایف اصلی اش دور کرده، در حالیکه باید به قانون گذاری بپردازند به بعد نظارتی و پیگیری  مسائل اجرایی روی آورده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین موافقان این طرح معقتدند که وقت و انرژی نماینده ها به صورت گردشی و مستقیم با مردم می گذرد،که معذوریت هایی را در خصوص تصویب یک سری قوانین به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه هزینه های انتخابات بالاست اما صرف هزینه به کاندیدا  و توان مالی آن ارتباط دارد، گفت:  قطعا میدان رقابت برای کسانی که توان مالی بالایی دارند در طرح استانی شدن انتخابات بازتر است.

در عین حال اکبری خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه دایره انتخابات در این طرح وسیع تر می شود، احتمال برگزاری انتخابات به صورت اعتلاف کاندیدا برای کاهش هزینه ها وجود دارد.

اکبری اضافه کرد: هم چنین ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای و به حاشیه رفتن رسیدگی به مشکلات نقاط محروم شهری از نکات منفی رای آوردن این طرح می تواند باشد.

رحمانی
انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آیین نامه‌ای، انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حضور حسین مطیعی سرپرست فدراسیون و حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بر همین اساس پس از حضور اعضا و انجام رای گیری در نهایت نتایج ذیل به دست آمد: 

حسین رسولی(رئیس کمیسیون ورزشکاران)
۱-مهدی پیرجهان(نماینده حاضر در مجمع)
۲-حسین رسولی(نماینده حاضر در مجمع)
۳-سبحان احمدی(نماینده حاضر در مجمع)
۴-تکتم دستاربندان(نماینده حاضر در مجمع)
۵-مریم کاظمی(نماینده حاضر در مجمع)
۶-حمیده اسماعیل نژاد(نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • چهار هزار شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران در نظر گرفته شده است
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی