Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ ابراهیم باوفا اظها کرد: آموزشکده فنی وحرفه ای سما واحد رشت در مهرماه 1380 با مجوز سازمان سما و زیر نظر معاونت سما واحد رشت با جذب 305 دانشجو درسه رشته حسابداری، کامپیوترو صنایع شیمیایی تأسیس شد.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت افزود:  اکنون پس از گذشت 17 سال آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت  با 1049  نفر دانشجو در رشته های الکتروتکنیک، الکترونیک، ساختمان، کامپیوتر، حسابداری، صنایع شیمیایی، گرافیگ، معماری، تربیت بدنی، تاسیسات، ساختمان، صنایع فلزی، ساخت و تولید، نقشه برداری،  مکانیک خودرو کاردانی فنی ربات و کاردانی فنی تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی مشغول به فعالیت می¬باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وفا با بیان اینکه 60 درصد آموزش های شاخه فنی و حرفه ای بصورت کارگاهی و آزمایشگاهی و مابقی بصورت نظری می باشد گفت: آموزش های کاربردی دانشجویان در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت در تعداد23 کارگاه و آزمایشگاه انجام می گیرد.

وی ادامه داد:  دانش آموختگان آموزشکده فنی و حرفه ای سماواحد رشت علاوه بر داشتن توانایی علمی، از مهارت های عملی و کاربردی لازم نیز برخوردارند و اکثراً در زمینه های مربوط به رشته تحصیلی خود جذب بازار کار می شوند.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت با اشاره به اینکه طول دوره تحصیل 2 سال و دانشجویان تابع مقررات دانشگاه آزاد اسلامی  هستند اظهار کرد: مدرک تحصیلی دانش آموختگان این آموزشکده صادره از دانشگاه آزاد اسلامی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور معتبر می باشد.

با وفا افزود: آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت دانشجویان خود را بدون آزمون و از بین فارغ التحصیلان دوره متوسطه نظام جدید(شاخه نظری - فنی و حرفه¬ای -کاردانش) یا دوره‌ی چهار ساله نظام قدیم (دبیرستان و هنرستان) در دو مرحله مهر و بهمن انتخاب می‌نماید.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت از روز دوشنبه اول بهمن آغاز می شود ادامه داد: ثبت نام تا روز شنبه 13 بهمن ماه  ادامه دارد و دوطلبان  با مراجعه به سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی  به نشانی www.azmoon.org  ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت تصریح کرد: ثبت نام در این آموزشکده بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی و فقط با داشتن دیپلم در هر رشته ای مقدور است.

با وفا افزود: علاقمندان به ادامه تحصیل در  رشته های فنی و حرفه ای در آموشکده سما واحد رشت می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح الی 16 عصر به آدرس رشت، میدان گلسار، بعد از اداره تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی مراجعه یا با شماره 33119259 و 33119260  داخلی 130 و شماره همراه 09111374802 جهت مشاوره تماس داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک دانشجو دیپلم فنی و حرفه ای مکانیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد، از تدبیر وزارت بهداشت برای جذب دستیاران در رشته های مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: در آزمون های سال گذشته در برخی از رشته های تخصصی همچون طب اورژانس، بیهوشی و طب اطفال داوطلبین کمتری تمایل به حضور داشتند و بعضا صندلی این رشته ها خالی بود. در سال گذشته، تمهیداتی انجام شد که تا حدودی این ظرفیت ها پر شوند.

وی افزود: امسال با تصویب آیین نامه بورس بر اساس اعلام نیاز دانشگاه ها در چند رشته تخصصی که مورد نیاز کشور هستند سهمیه بورس خواهیم داشت. این سهمیه علاوه بر سهمیه آزاد به صورت بورس اعلام خواهد شد تا در مناطق محروم و در رشته هایی که متقاضی کمتری دارند، بتوانیم دستیار جذب کنیم.

باقری فرد، سپس به جزییات بورس اشاره کرد و گفت: مبلغ بورس به گونه ای است تا برای دستیاران خصوصا آنهایی که به صورت بومی جذب می شوند، ایجاد انگیزه کند. به عبارت دیگر دستیاران بورس، حداقل یک حقوق پزشک عمومی را نیز علاوه بر حقوق دستیاری دریافت خواهند کرد.

وی تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امیدواریم که با تغییراتی که در برنامه دستیاری ایجاد کردیم (افزایش دستمزد دستیاران و کاهش شیفت های کاری) باعث شود که امسال تعداد بیشتری از دستیاران را پذیرش کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تاکید کرد: در رشته های مورد نیاز در دانشگاه های خاص و در مناطق محروم علاوه بر اینکه دستیاران به صورت معمول پذیرش می شوند به صورت بورسیه نیز پذیرش خواهند شد تا هزینه بهتری نسبت به سایر دستیاران دریافت کنند و به نوعی بورسیه دانشگاه ها در استان ها خواهند شد.

کد خبر 6099868

دیگر خبرها

  • شمار زیادی از دانشگاه‎های مرکزی محدودیت پذیرش دانشجو دارند
  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب را حذف کرد
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد