Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:11:32 GMT

سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از بودجه سال 98

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۲۶۳

سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از بودجه سال 98

تهران- ایرنا- دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان لایحه بودجه سال 1398 کل کشور 34، سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را بررسی کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با تصویب قانون «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات، دی سال 1392، اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1393، 1394 و 1395 به ترتیب 133،58 و 113 درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما از سال 1396 سهم اعتبارات فناوری اطلاعات از کل بودجه عمومی رو به کاهش گذاشته است و در لایحه بودجه سال 1398 اعتبارات فناوری اطلاعات نسبت به قانون سال 1397 بیش از 13 درصد کاهش خواهد یافت. سهم اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات از 6.3 درصد اعتبارات عمومی درسال 1395، در سال 1396 به 2.3درصد و در سال 1397به7.2درصد و در سال 1398به 2.2درصد کاهش یافته است.
گزارش مرکز پژوهش های مجلس می افزاید: درآمدهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با نزدیک به 9درصد کاهش از 109.289میلیارد ریال در سال 1397 به 100.264 میلیارد ریال در سال 1398 کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، بیش از 61درصد اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات در ردیف های متفرقه گنجانده شده است که رهگیری محل هزینه و تحقق برنامه های متناظر هر بودجه را با دشواری مواجه می سازد. ابتکار سازمان برنامه و بودجه در گنجاندن ارقام اعتبارات متفرقه هزینه ای در کنار اعتبارات هزینه ای برنامه ای نیز به دلیل عدم انطباق اعداد ردیف های متفرقه مندرج در جداول پیوست 4 بودجه و جداول کلان اعتبارات متفرقه بر ابهامات لایحه بودجه سال جاری افزوده است.
عناوین برخی از ردیف های متفرقه نیز گویای ماهیت آن ها نیست و بنابراین در قسمت جمع بندی برخی پیشنهادها برای اصلاح عناوین ردیف های متفرقه ذکر شده است.
در گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، همچنین 12بند مرتبط با تکالیف فناوری اطلاعات و ارتباطات در تبصره های ماده واحده شناسایی شد و اظهارنظر کارشناسی و پیشنهادهای اصلاحی در مورد آن ها در بخش پیشنهادها عرضه شده است.
علمی*م.ش*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پژوهش مجلس فناوري اطلاعات بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است