Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار گردشگران سلامت خارجی مشهد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین ، اسماعیل خیامی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهداظهار کرد: سالانه بیش از  ۱۵۰ هزار گردشگر سلامت در کلینیکها و مراکز درمانی مشهد پذیرش و درمان می شوند واین گردشگران از خدمات مراکز درمانی سرپایی نظیر درمانگاه های تخصصی چشم، درمان ناباروری، زیبایی، پوست، ژنتیک و مراکز جراحی محدود و نیز مراکز تشخیصی مانند رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیولوژی بهره می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شمار گردشگران سلامت امسال در مشهد نسبت به پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده است وگروهی از گردشگران سلامت نیز در بیمارستانهای مشهد از خدمات بستری بهره مند می شوند که این تعداد از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر برآورد می شود.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد گردشگران سلامت از ۳۰ کشور جهان در مشهد حضور دارند اما بیشترین گردشگران سلامت به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

وی گفت:مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور در حوزه گردشگری سلامت مطلوبتر شناخته شده است و مهمترین مزیت این شهر وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) است و از سوی دیگر پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه های اندک درمانی در این زمینه نقش دارند.

خیامی تصریح کرد: تعرفه پزشکی گردشگران سلامت  دو برابر اتباع ایرانی در بخش خصوصی است و در بخش دولتی مشروط به استفاده از ظرفیت مازاد تختها، این تعرفه حدود سه برابر است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۲ بیمارستان در مشهد مجوز نهایی گردشگری سلامت را اخذ کرده اند و تعداد دیگری هم در مراحل ارزیابی هستند. همچنین چند مرکز جراحی محدود در مرحله ارزیابی برای دریافت مجوز ایجاد دپارتمان بیماران بین الملل(IPD) می باشند.

 خیامی با بیان اینکه دلالان و واسطه های غیرمجاز مهمترین مشکل گردشگری سلامت در این کلانشهر و استان خراسان رضوی است خاطر نشان کرد: کوتاه نمودن دست دلالان از حوزه گردشگری سلامت و ساماندهی فرآیند جذب بیماران از اقدامات در حال انجام در این زمینه است.

منبع : مهر

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردشگران خارجی سلامت گردشگران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی