Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:28:44 GMT

تنگ نظری ها سبب مرگ هنر می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۵۷۷

تنگ نظری ها سبب مرگ هنر می شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر جوهره وجود انسان است و تنگ نظری ها مرگ هنر را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش، بیان کرد: هنر در فضای آزاد رشد می کند و آزادی لازمه شکوفایی هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر فضای باز و آزاد در جامعه ایجاد شود، شاهد خلق آثار فاخر در جامعه از سوی هنرمندان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در بخش های زیادی شاهد وجود فضاهای مناسب شکوفایی هنر در کشور هستیم و نباید کفران نعمت کرد.
خسروی گفت: در گوشه و کنار شاهد انتقادهایی هستیم اما واقعیت، حکایت از وجود فضای مطلوب دارد.
وی هنر را وسیله بیان زیبایی عنوان و اضافه کرد: هنر، عالم وجود را به شکل ماندگار بیان می کند که با گذر زمان شکوفاتر می شود.
وی با اشاره به اینکه هنر، فرهنگ را به نسل های بعدی منتقل می کند گفت: آثار هنرمندان باید بیانگر و ترجمان دردهای بشر باشد.
به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآن و عترت استان سمنان امروز در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش شهر سمنان برگزار و در آن با حضور مسوولان کشوری و استانی از هنرمندان ارائه دهنده آثار برتر، تجلیل شد.
جشنواره قرآن و عترت استان سمنان از آبان ماه امسال در رشته های تعزیه، تئاتر خیابانی، شعر، داستان کوتاه، فضای مجازی، سرود، تواشیح و ابتهال، پوستر، خوشنویسی، فیلم نامه نویسی و فیلم نامه نویسی، فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی فراخوان شد.
دبیرخانه هر یک از این رشته ها در شهرستان های مختلف این استان از جمله مهدیشهر، سمنان، دامغان، میامی، آرادان، شاهرود و سرخه بوده است.
7342م/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزارت ارشاد جشنواره قرآن و عترت سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت

مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای جنگ تحمیلی، با حضور انبوه عزاداران مردم شهرستان دارالمومنین گناوه و نیز محمد تقی صفری فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه گناوه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مصلی جمعه آغاز و پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت. 

شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای مفقودالاثر شهرستان گناوه در سال ۱۳۸۸ به همت گروه تفحص شهیدان گمنام شناسایی و در نجف آباد اصفهان دفن شد و پس از ۴۰ سال با رضایت خانواده اش به شهرستان گناوه بازمی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق افتتاح شد
  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • خاکسپاری پیکر شهید مرتضی غلامی در گناوه
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه