Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای یمنی عملیاتی را در شمال استان حجه برای خارج کردن بخش «حرض» از محاصره آغاز کردند و پیشروی ها در حومه شمالی مثلث عاهم ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی شمال استان حجه در هفته‌های گذشته با درگیری‌های سنگینی همراه بوده و نیروهای یمنی حملات مزدوران چند ملیتی سعودی را برای محاصره منطقه «حرض» ناکام گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله حملات نیروهای مزدور سعودی را در محور جنوبی کوه «حصنین» و شمال منطقه «مثلث عاهم» در محور شرقی بخش «حرض» دفع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات نیروهای یمنی برای تامین امنیت مرکز استان الجوف حملات سنگین مزدوران سعودی علیه نیروهای یمنی در جنوب غرب استان نجران + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی در حومه شمالی منطقه «مثلث عاهم» نیز عملیات معکوس و گسترده‌ای را با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه ای علیه مزدوران سعودی انجام دادند تا از میزان فشارها در بخش «حرض» در شمال استان حجه بکاهند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس‌گیر در این محور موفق شدند بخش‌هایی از این منطقه را از وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، دهها تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها برای پاکسازی حومه شمالی منطقه «مثلث عاهم» کشته و زخمی شدند و نیروهای یمنی درصدد هستند مواضع خود را در این نقاط تازه آزاد شده تثبیت کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در این عملیات تلاش می‌کنند ارتباط مزدوران سعودی را از منطقه «مثلث عاهم» با منطقه «بنی علی» به طور کامل قطع کنند تا خطر محاصره شدن بخش «حرض» به حداقل کاهش یابد.

همزمان یگان‌های توپخانه نیروهای یمنی به شدت مواضع مزدوران سعودی را در این محور هدف قرار دادند و دهها از آنان را کشته و زخمی کنند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

به گفته منابع میدانی، هدف از این حملات توپخانه ای قطع کمک رسانی به مزدوران سعودی در این محور است؛ نیروهای یمنی در جریان عملیات پاکسازی این منطقه مقادیر زیادی تجهیزات نظامی به غنیمت گرفتند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از مزدوران چند ملیتی سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین و ضربات مهلک با ترک اجساد همرزمان خود از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

خبرها حاکیست، مزدوران سعودی پس از چند ساعت دوباره تجدید قوا کردند و ضد حملاتی را علیه نیروهای یمنی در محور شمالی منطقه «مثلث عاهم» انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند؛ در جریان درگیری‌ها شماری دیگر از مزدوران کشته و زخمی شدند.

یک منبع می‌دانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای یمنی همزمان با عملیات پاکسازی مناطق «مثلث عاهم و بنی علی» درصدد هستند تا عملیاتی را برای عقب راندن مزدوران سعودی از کوه «حصنین» انجام دهند تا خطر محاصره بخش «حرض» به صفر برسد.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمد اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

به گزارش مشرق، استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی ارتش یمن استان حجه انصارالله انصارالله یمن تحولات یمن جنگ یمن شورشیان ائتلاف مزدوران سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است

ماموستا عبدالسلام امامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت به مجاهدان محور مقاومت به ویژه مستشاران نظامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: باید درود و سلام ویژه به ارواح طیبه شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم که سبب تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در حوزه موشکی شده‌اند فرستاد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک مسلمان باید به خود ببالیم که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور نه تنها باعث عزت برای ایران اسلامی بلکه برای باعث سربلندی برای محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌اند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: بی‌تردید اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد یک اقدام دفاعی بود چرا که رژیم صهیونیستی در 6 ماه گذشته و پیش از آن تمامی مرزهای اخلاقی و بین‌المللی را زیرپا گذاشت و توجهی به قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل، شورای امنیت و دستورات سازمان‌های حقوق بشری نکرد.

وی افزود: با توجه به حملات متعدد به مصالح و منافع و نیروهای مردم در سوریه، صبر راهبردی نظام اسلامی ایران مانع از این می‌شد که منطقه بیش از این دچار تنش نشود اما اقدام اخیرا رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری و سفارت ایران در دمشق و شهادت 34 هزار نفر از مظلومان غزه باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور انتقام وعده صادق را صادر کنند.

ماموستا امامی بیان کرد: در این رابطه نیروهای مسلح کشور، مردانه برخلاف تمامی عملیات‌های رژیم صهیونیستی که با غفلت انجام می‌گیرد، با اعلام قبلی حمله‌ای را انجام داد که در مقام دفاع از خود بود و از همه مهمتر در این حمله صرفا به اماکن نظامی و نه به مردم عادی و بیمارستان‌ها، نیروهای امدادی و زنان و کودکان حمله شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این عملیات به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید و از همه مهمتر سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی یعنی گنبد آهنین و فلاخن داود و دیگر سیستم‌های آن را پشت سر گذاشت و آن به عنوان یک عملیات ابتدایی در این زمینه، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را برای تمام جهانیان آشکار کرد.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: در نظرسنجی‌هایی که در کشورهای اسلامی و عربی انجام شده است بیش از نزدیک 88 درصد مردم از این اقدام بسیار خوشحال شدند و خود را در طرف ایران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم