Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:14:05 GMT

۵۰خانه عالم روستایی در رفسنجان احداث شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۹۱۱

۵۰خانه عالم روستایی در رفسنجان احداث شد

رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: از بدو تأسیس این نهاد، در رفسنجان ۵۰ خانه عالم روستایی احداث شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام سید محمود حسینی امروز شنبه (29 دی) در آیین تودیع خود اظهار کرد: 50 خانه عالم روستایی با کمک مردم و حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی در رفسنجان احداث کردیم که گام موثری در تبلیغ دین بود و روحانیون به دلیل نداشتن جا و مکان با مشکلاتی روبرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی دیگر از کارهای بنیادی که در این شهرستان توسط این اداره انجام شد را پی گیری جهت تاسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرا برشمرد و افزود: این دبیرستان خروجی های بسیار خوبی داشته است و برخی از فارغ التحصیلان آن جذب دانشگاه آزاد، حوزه های علیمه و دانشگاه رضوی شدند.

حسینی بیان کرد: سامان دهی 200 هیئت مذهبی و برگزاری انتخابات 4 دوره کانون مداحان را طی چند سال اخیر داشتیم  که جمع زیادی از مداحان شناسایی و سامان دهی شدند.

وی تصریح کرد: فعالیت های چشمگیر قرآنی در رفسنجان از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات بود و برای 40 موسسه قرآنی مجوز صادر کردیم.

وی گفت: اعزام روحانیون در طرح های بلند مدت و کوتاه مدت را داشتیم که حدود 45 نفر در اعزام مبلغ بلند مدت و در بخش اعزام کوتاه مدت در ماه های رمضان و محرم حدود 250 نفر روحانی در طول سال به مناطق شهر و روستا اعزام کردیم.

حسینی در باب برگزاری مراسم و آیین معنوی اعتکاف هم گفت: اعتکاف یکی از مراسم پرحجم و سنگین است که این برنامه در رفسنجان هرساله پررنگ و با شور و شعف خاصی برگزار می شد و در 12 مسجد در سالهای اخیر برگزار می شد و در سال حدود 8 هزار نفر که اکثرا جوان بودند برای آیین اعتکاف حضور به هم می رساندند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای هزاران جلد کتاب به مدارس، حسینیه ها و موسسات رفسنجان که توسط  دکتر حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار تبلیغات گذاشتند از دیگر برنامه های این سازمان بود.

در این آیین از زحمات حجت الاسلام سید محمود حسینی قدردانی و به جای وی جت الاسلام مهدی حسنی سکان دار اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان شد.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی سفر رئیس جمهور به گلستان ایران استان بوشهر ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان ارتش تودیع و معارفه شیراز ساخت خانه عالم رفسنجان سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در این استان حافظ قرآن و از پنج جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند.

  حجت الاسلام مهدی رمضانی افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.   وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.      

 

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره