Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان؛ مصطفی مولانایی در خصوص زیباسازی و فضای سبز دانشگاه کردستان اظهار داشت: در راستای گسترش فضای سبز دانشگاه به دستور رئیس دانشگاه کردستان، واحد فضای سبز تحت نظارت گروه جنگل و دانشکده منابع طبیعی و با همکاری آقایان شعبانیان و ولی پور نسبت به کاشت نهال های بلوط اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، امسال با شروع سال زراعی از 15 اسفند 96 به دستور ریاست دانشگاه کردستان یک هزار و 200 نهال مقاوم به خشکی و همچنین نهال های مناسب فضای سبز دانشگاه کاشته شد.

مولانایی گفت: از این میزان درختچه در حدود 200 درختچه زینتی در پارک و بوستان دانشکده ها کاشته شد و همچنین با همکاری آقای ویسی و آقای افشار از دانشکده فنی در حدود یک هزار و 100 نهال درخت بلوط و هزار بذر بلوط تهیه و به صورت هدیه ازمرکز نهالستان خرم آباد استان لرستان به دانشگاه اهدا شد.

مدیر امور عمومی دانشگاه کردستان با بیان اینکه این نهال ها و درختچه ها توسط نیروهای متخصص فضای سبز دانشگاه کاشته شدند، تصریح کرد: با توجه به اقلیم مناسب استان کردستان و همجواری با رشته کوه زاگرس، این استان منطقه مناسبی برای کاشت بذرها و نهال های بلوط بوده و مقاوم به خشکی و عوامل بیماری زا هستند.

مسئول فضای سبز دانشگاه کردستان عنوان کرد: به دلیل هماهنگی با پوشش جنگلی مناطق زاگرس نشین و احترام به دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی این درختان کاشته شده و امیدواریم به بهترین شکل در محیط دانشگاه رشد و نمو داشته باشند.

مولانایی افزود: این نهال ها و بذرها تنها در سال نخست نیازمند آبیاری بوده و پس از آن به واسطه بارشهای سالانه آبیاری شده و رشد کرده و خوشبختانه آب چندانی نیاز ندارند.

گفتنی است، بلوط نام سرده‌ای از درختان و همچنین میوه آنهاست و درختان بلوط عمری طولانی دارند که گاه به دو هزار سال نیز می‌رسد و گونه‌های بسیاری از آن در ایران بومی رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نهال دانشگاه کردستان کاشت بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا

همزمان با برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان، حامیان مردم غزه با برافراشتن پرچم فلسطین در این دانشگاه دست به تظاهرات زده و شعار ضدجنگ سر دادند.

به گزارش روز یکشنبه روزنامه واشنگتن تایمز، همزمان با برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی سالانه دانشگاه میشیگان، معترضان حامیان فلسطین علیه جنگ در غزه تظاهرات کردند و با بالا بردن پرچم فلسطین شعار ضد جنگ سر دادند.

در یکی از بنر‌های اعتراضی در دست معترضان نوشته شده بود: «هیچ دانشگاهی در غزه باقی نمانده است».

واشنگتن تایمز در ادامه آورده است: در هفته‌های اخیر در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده یک جنبش دانشجویی علیه جنگ در غزه به راه افتاده است که شبیه هیچ یک از جنبش‌های قرن حاضر نیست. در این میان واکنش خشونت بار پلیس به دانشجویان معترض مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است که تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۷ محوطه دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

پیش از این دانشگاه‌های کلمبیا، یو سی ال ای، ویرجینیا، شیکاگو و دانشگاه‌های بسیاری از شهر‌های دیگر آمریکا صحنه تظاهرات ضدجنگ و اعتراض حامیان فلسطین بوده که در آن معترضان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حمله ۷ اکتبر حماس و تهاجم جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که دو سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟