Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@14:11:31 GMT

۴۰ هزار سرباز ناجا در مرزهای کشور مستقر هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۱۴۹

به گزارش مهر، سردار موسی کمالی پیش از ظهر شنبه در جمع سربازان وظیفه همدان با بیان اینکه حضور سرباز برای تامین امنیت یک کشور لازم و ضروری است، گفت: نیروهای مسلح بدون وجود سرباز قادر به تولید، نگهداری و حراست از امنیت کشور نیستند.

وی بابیان اینکه بسیاری ممکن است ارزش یک سرباز را درک نکنند اما باید گفت که سربازان افرادی هستند که برای حفظ جان، مال و ناموس کشور ایثار می کنند، گفت: سرباز در سردترین و گرم ترین نقطه؛ از حریم کشور دفاع می کند و امروز افزون بر ۴۰ هزار سرباز از سوی ناجا در مرزها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه در سازمان زندان ها نیز چندین هزار سرباز از زندان ها حراست و حفاظت و در این مجموعه ایثار و از خودگذشتگی می کنند، گفت: ما تولید کننده امنیت بومی در کشور هستیم و به آن می بالیم و افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا تلاش می کنند که این امنیت و آزادی را از ما سلب کنند ولی ما آماده ایم امنیت را بومی سازی کنیم و برای برقراری امنیت به هیچ کشوری نیاز نداریم، عنوان کرد: سرباز برای ما ارزشمند و دارای قدر و منزلت و یکی از ارکان مهم امنیت کشور است و ما بدون سرباز  قادر به اجرای امنیت نیستیم.

سردار کمالی حقوق و تکالیف سربازان را برشمرد و تأکید کرد: به خاطر اهمیت و لزوم توجه به قشر سربازان مقام معظم رهبری تقریبا ۱۷۳ مرتبه در فراز های مختلف نکاتی را بیان فرموده اند و امسال نیز ۳ تدبیر جدید دیگر صادر فرمودند.

وی بابیان اینکه از این فرازها به ۱۱۳ شاخص رسیده ایم که انتظار مقام معظم رهبری از مسئولین در مورد سربازان است، گفت: موارد در ۷ محور اساسی تعریف شده که فرماندهی و مدیریت بر سرمایه انسانی سرباز از جمله این محورها  است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سرباز برای ما یک سرمایه است و نیروهای مسلح علاوه بر اینکه از این سرمایه انسانی استفاده می کند باید برای افزایش این سرمایه نیز تلاش کند، گفت: یکی دیگر از این محورها استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه است و باید تلاش کرده و بسترهای لازم را فراهم کنیم تا از توانایی های سربازان استفاده شود.

سردار کمالی محور بعدی را نگه داشت سرباز عنوان کرد و افزود: تامین خوراک، پوشاک و آسایشگاه سربازان باید مورد توجه قرار گیرد و باید برای این موارد هزینه کنیم.

وی محور بعدی را رفتار با سربازان بیا ن کرد و بابیان اینکه باید رفتار مناسب با سرباز  داشت چراکه ما هیچ برتری بر سرباز وظیفه نداریم، گفت: پر کردن اوقات فراغت سربازان و توانمندسازی و مهارت آموزی ازدیگر محورهای مورد تاکید است.

وی با بیان محورهای مورد توجه فرماندهی معظم کل در خصوص سربازان وظیفه گفت: دوران سربازی فرصتی است که جوانان علاوه بر کمک به نیروهای مسلح  با یادگیری مهارت های اجتماعی، فرهنگی وعقیدتی آمادگی لازم برای مدیریت خانواده و جامعه را حاصل کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سردار کمالی ۱۵ نفر از سربازان اداره کل زندان های استان همدان به خاطر جدیدت در انجام امور محوله در حوزه های مختلف و حضور فعال در دوره های فرهنگی و آموزشی با اهداء لوح سپاس و هدایای نقدی مورد تشویق قرار گرفتند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری

به گزارش همشهری آنلاین، چندی پیش خبری مورد اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی ۳ ساله دیوار بتنی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: مسئولیت مرزهای کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرزها را دارد. در بعضی از مرزها مانند مرزهای شمال غربی و مرزهای شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال، حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست ها ممکن است از این مرزها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس مقرر شد انسدادهای فیزیکی در این مرزها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آنها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهار کرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوارها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد، افزود: تنها در نقاطی که آسیب‌پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن، مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرزها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر 849262 منبع: ایسنا برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • ۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد