Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان در اعتراض به بی‌توجهی کشورهای عربی به مسأله «امام موسی صدر» و بی‌توجهی به درخواستش برای تعویق اجلاس اقتصادی بیروت تا مشخص شدن وضعیت سوریه، در این اجلاس شرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، در حالی که تنها یک روز به افتتاح اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت باقی مانده و نشست‌های مقدماتی آن برگزار شده، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرده در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بری هفته گذشته خواستار به تعویق افتادن این نشست تا مشخص شدن وضعیت عضویت سوریه در اتحادیه عرب شده بود، اما به آن توجهی نشد. علاوه اینکه وی به بی‌توجهی کشورهای عربی در قبال مسأله «امام موسی صدر» و همراهان وی در لیبی معترض بود.

به دنبال دعوت هفته گذشته «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از لیبی برای شرکت در اجلاس توسعه اقتصادی بیروت، برخی گروه‌ها در لبنان با اشاره به قضیه ربوده شدن امام موسی صدر، به دعوت از لیبی برای شرکت در این کنفرانس اعتراض کردند. معترضان لبنانی پرچم لیبی در محل برگزاری کنفرانس توسعه اقتصادی را به نشانه اعتراض پایین کشیده و علیه هیأت لیبی در صورت حضور در بیروت تهدید کردند.

در مقابل، افراد ناشناس به سفارت لبنان در پایتخت لیبی حمله کردند و در و پنجره‌های سفارت را شکسته‌اند. پس از آن لیبی اعلام کرد در اجلاس بیروت شرکت نمی‌کند.

وبگاه «النشره» در گزارشی در همین راستا نوشت، همانطور که انتظار می‌رفت و همانگونه که نبیه بری و ائتلاف «هشت مارس» خواستار تعویق اجلاس اقتصادی بیروت به پس از نشست تونس در مارس شده بودند تا سوریه به جایگاه طبیعی خود در اتحادیه عرب بازگردد؛ بدترین سناریوها رخ داد و رؤسا و مقامات بزرگ کشورهای عربی بویژه «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت و «تمیم بن حمد» امیر قطر در اجلاس بیروت شرکت نمی‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است پافشاری بری  بر مواضع خود در مسأله امام موسی صدر و پیگیری آن در بالاترین سطح، مقامات جدید لیبی را به همکاری برای حل این مسأله واداشته است. علاوه بر این، نبیه بری و تیمش از مواضع خود برای حمایت از سوریه و رابطه با این کشور خجالت نمی‌کشند و حتی اگر برخی بخواهند تحریم اجلاس بیروت توسط بری را نوعی اعلام همبستگی وی با سوریه بدانند، برای او مهم نیست بلکه وی بار دیگر بر وفاداری به متحد خود تأکید کرده است.

امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «جنبش أمل» به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در نُهم شهریور سال ۱۳۵۸ (۱۹۷۸) در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر القذافی، رئیس جمهور وقت این کشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال 2011 و همزمان با آغاز ناآرامی‌های این کشور و فشار قطر، عربستان، امارات، و بحرین، به حالت تعلیق در آمد اما اکنون پس از فروکش کردن بحران پس از هفت سال امارات و بحرین سفارت‌های خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اجلاس بیروت رئیس پارلمان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه

دانشجویان،کارکنان و استادان دانشگاه‌های لیبی امروز در دانشگاه طرابلس در حمایت از مردم غزه تظاهرات کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه طرابلس در حمایت از مردم غزه در این دانشگاه تظاهرات برگزار و حملات ارتش صهیونیستی را به این باریکه محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم‌های فلسطین «چفیه » بر دوش خود انداخته بودند و در دفاع از حقوق  ملت فلسطین شعار می‌دادند. آنان  پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود« طوفان الاقصی ... طوفان حق » « فلسطین آزاد باد »، « نه به کشتار در غزه »

به نوشته پایگاه خبری « الوسط لیبیا»، در بیانیه پایانی این تظاهرات که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد، آمده ‌است: دانشگاهیان لیبیایی پشت سر مقاومت فلسطینی ایستاده‌اند و مقاومت را تنها راه شکست و نابودی اشغالگری در سرزمین فلسطین می‌دانند و ضروریست که از ساکنان غزه در برابر حملات ارتش صهیونیستی حمایت شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از کشورهای اروپایی حامی رژیم صهیونیستی خواستند از پشتیبانی بی حد و حصر خود از رژیم اسرائیل دست بردارند و به سیاست اعمال معیار دوگانه پایان دهند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

دانشگاهیان لیبیایی از سازمان ملل خواستند به نقش خود در خصوص حفظ ثبات و امنیت بین‌الملل اقدام و قطعنامه‌های صادره درباره فلسطین را اجرایی کند.

در این بیانیه آمده‌ است: جنبش دانشجوی لیبی حامی غزه است و این حرکت متوقف نخواهد شد و آرمان‌های فلسطین آرمان ماست و فلسطینیان نیز بخشی از ما هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به نوار غزه افزون بر 34 هزار و 789 نفر شهید و بیش از 78 هزار و 204 تن هم مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان