Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@03:17:52 GMT

خوردن غذاهایی که درد شکم را تشدید می کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۴۲۲

خوردن غذاهایی که درد شکم را تشدید می کنند

رکنا: خوردن بیش از حد این غذاها مشکلات گوارشی تان را افزایش می دهند.

لوبیا قرمز حاوی ماده سمی فیتوگلوتینین است که به ویژه مصرف زیاد آن موجب حالت تهوع، استفراغ، دردشکمی و اسهال می‌شود.

برخی از خوردنی‌ها که در وعده‌های غذایی روزانه گنجانده می‌شوند و به نظر برای سلامتی مفید هستند می‌توانند بیماری‌زا و حتی مرگ‌آور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع از مواد خوراکی زمانی‌ که به میزان زیاد مصرف شوند به دلیل سمومی که وارد بدن می‌کنند به شدت برای سلامتی مضر هستند که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود:

لوبیا

لوبیا جزو غذاهای سالم به حساب می‌آید و در تهیه خوراک‌ها و غذاهای مختلف استفاده می‌شود. این ماده خوراکی اگرچه سرشار از مواد مغذی همچون فیبر‌،‌ پروتئین، کربوهیدرات و آهن است اما در عین حال به عنوان بخشی از مکانیزم طبیعی دفاعی‌اش حاوی مقدار زیادی «لکتین» هم هست. پروتئین لکتین به طور بالقوه مانند حشره‌کش عمل می‌کند و به طبع وجود آن برای انسان‌ها عامل بیماری‌زا به حساب می‌آید. به طورمثال لوبیا قرمز حاوی ماده سمی «فیتوگلوتینین» است که به ویژه مصرف زیاد آن موجب حالت تهوع، استفراغ، دردشکمی و اسهال می‌شود.

بادام تلخ

بادام که معمولا در دسته خشکبار قرار می‌گیرد در حقیقت جزو دانه‌ها به حساب می‌آید. تعجب نکنید اگر بگوییم که بسیاری از بادام‌های خام در واقع خیلی هم خام نیستند زیرا بادام‌های خام تلخ به طور طبیعی حاوی ماده سمی سیانور هستند که این ماده در تولید قرص‌های سمی حشره‌کش‌ها هم کاربرد دارد. خرد کردن، گاز زدن و جویدن بادام تلخ می‌تواند سیانور موجود در آن را فعال کند. خوردن چهار تا پنج دانه بادام تلخ موجب سردرد خفیف، حالت تهوع و گرفتگی عضلات شکمی می‌شود.

سیب، گیلاس، هلو و آلو

هسته‌ها یا همان دانه‌های موجود در این میوه‌ها نیز همچون مغز بادام تلخ حاوی سیانور هستند که هنگام جویده شدن یا آسیب‌ دیدن دانه، ترکیب سیانور موجود در آن فعال می‌شود. در حالی‌ که مصرف یک دانه ممکن است هیچ واکنشی به همراه نداشته باشد اما خوردن بیش از یک دانه می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

ریواس

در قسمت انتهایی برگ‌های پهن و سبز ریواس ترکیبی موسوم به اسید «اکسالیک» وجود دارد. اگرچه مصرف این اسید مرگ‌آور نیست اما می‌تواند به گیجی، سوزش دهان، دردشکم و در بدترین حالت سنگ کلیه، تشنج و رفتن به کما منجر شود.

سیب‌زمینی

اگرچه طعم سیب‌زمینی هنگامی‌که پخته یا سرخ می‌شود لذت بخش‌ است اما برگ‌های سبز و ساقه آن حاوی سولاتین است که در دوز پایین هم بسیار سمی است. به گفته کارشناسان، سیب‌زمینی‌هایی که در قسمت زیر پوستشان لکه‌های سبزرنگی وجود دارند و یا فاسد شده‌اند نباید مورد استفاده قرار گیرند. وارد شدن ماده سمی سولاتین به بدن موجب هذیان، اسهال، تب، توهم و فلج‌ شدن می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

دختر جوان معلول در مرکز توانبخشی توسط 4 نگهبان و پرستار متجاوز حامله شد! کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد شب خونین مشهد با قتل 4 زن و مرد رقم خورد / از سلاخی شدن راننده خودرو با تبر تا قتل زن تتها ارژنگ امیرفضلی درگذشت ! + عکس 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سردار احمد فضائلی درگذشت +عکس مرد تهرانی همسر سابق اش را به خاطر وضعیت دختر جوانش کشت +عکس ماجرای دستگیری حامد کاویانپور چه بود؟ +فیلم اولین فیلم و عکس از لحظه دستگیری مرد مسلح در رشت توسط نوپو مرگ 85 زن و مرد تهرانی در یک اتفاق مشابه روایت 2 سال بعد از حادثه وحشتناک پلاسکوی تهران مرد افغان زن صیغه ای ایرانی خود را در تهرانسر خفه کرد+ عکس مرضیه هاشمی شاهد چه پرونده ای بود که در امریکا دستگیر شد ؟ این دزدان نامرئی حساب 70 مشتری یک میوه فروش تهرانی را خالی کردند +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامتی مشکلات خوردن توهم افزایش اسید عکس فیلم زن مادر صبح زندگی مرد مشهد تخریب در خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از پیش بینی تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای از مزارع این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری با اشاره به آغاز برداشت ترتیکاله علوفه‌ای در شهرستان بهشهر، گفت: ۲۳۰ هکتار تریتکاله در این شهرستان کشت شد که ۳۰ هکتار آن ترتیکاله علوفه‌ای است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: پیش بینی می‌شود از این اراضی ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای برداشت شود.


قنبری تصریح کرد: گیاه تریتیکاله به دو شیوه علوفه‌ای و دانه‌ای کشت می‌شود که عملکرد علوفه‌ای آن ۴۰ تا ۵۰ تن در هکتار و دانه‌ای آن ۳ تا ۵ تن در هکتار است.


وی گفت: تریتیکاله، عله‌ای جدید بوده که در نتیجه تلاقی ژنوم‌های گندم و چاودار به وجود آمده و در این مورد گندم به جای گیاه مادر به کار گرفته شده و دانه‌های گرده از چاودار است.

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا