Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته با ارائه آموزش‌های لازم به خصوص در قشر دانش آموز و نوجوان، ۳۰ درصد از میزان مصدومین و ۵۰ درصد از میزان بستری‌های ناشی از حوادث مراسم شب چهارشنبه آخر سال کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، پیرحسین کولیوند  درخصوص تمهیدات سازمان اورژانس به منظور فرهنگ سازی رفتاری در مراسم چهارشنبه آخرسال، اظهار داشت: سازمان اورژانس کشور در این راستا، با هماهنگی سایر ارگان ها، آموزش‌های لازم را از اوایل مهرماه در مدارس و مساجد و اماکنی که مردم و به خصوص نوجوانان اجتماع دارند، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی در جهت کاهش آسیب ها، افزود: با ارائه آموزش و فرهنگ سازی در مورد اصلاح رفتار درخصوص اجرای مراسم چهارشنبه سوری، می‌توان از میزان خسارات و آسیب‌های ناشی از آن کاست، چراکه آگاهی مردم افزایش پیدا می‌کند. در سال گذشته نیز با ارائه آموزش‌های لازم به خصوص در قشر دانش آموز و نوجوان، ۳۰ درصد از میزان مصدومین و ۵۰ درصد از میزان بستری‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری کاهش پیدا کرد.

کولیوند با بیان اینکه آموزش‌ها و آمادگی‌های قبل از مراسم چهارشنبه سوری در کاهش میزان آسیب‌ها نقش کلیدی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر، این آموزش‌ها در سطح کشور در حال انجام است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از آمادگی پایگاه‌های اورژانس در مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: در مراسم چهارشنبه سوری سال جاری، تمامی تمهیدات و امکانات امدادی از جمله پایگاه‌های اورژانس، اورژانس‌های زمینی، هوایی و لجستیک موتوری و آمبولانس ها، آمادگی خدمت رسانی به مردم را دارند. از طرفی، نباید از تفریح و شادی مردم چشم پوشی کرد، اما باید پیشگیری را در اولویت قرار داد. در آموزش‌هایی که در مدارس صورت می‌گیرد، از مصدومین سال گذشته دعوت کردیم تا در جلسات آموزشی حضور پیدا کنند و درمورد حادثه‌ای که رخ داده و وضعیت جسمی شان صحبت کنند، با مشاهده و شنیدن نقطه نظرات این افراد، آموزش‌ها برای دانش آموزان ملموس‌تر شده و نکات ایمنی را بیشتر رعایت خواهند کرد.

وی گفت: علاوه بر فرهنگ سازی و آموزش مباحث پیشگیری از حوادث، مبحث خودامدادی و دیگر امدادی نیز به دانش آموزان، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش اورژانس فرهنگ سازی کولیوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ در مراسم سه شنبه‌های شهدایی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار و از تعدادی از دانش آموزان دختر مدرسه آقا حسین ابن علی (ع) که در مسابقات قرآنی و ورزشی رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند تقدیر شد.

از ابتدای امسال سه شنبه شب‌های هر هفته پس از نماز مغرب و عشاء مراسمی به یاد شهدا در حسینیه حضرت زینب برگزار می‌شود.

در این مراسم با اجرای مداحی، شعرخوانی و قرائت دعای توسل یاد و خاطره شهدای گرانقدر بویژه شهدای دانش آموز گرامی داشته شد.

همچنین از دانش آموزان موفق در رشته‌های مختلف قرآنی و تفسیر نهج البلاغه و دانش آموزان موفق در رشته‌های ورزشی تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی