Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ‌آمریکا ایران را اولین قدرت موشکی در منطقه خوانده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، آمریکا همواره انتظار داشته که ایران از نظر دفاعی نتواند به قدرت دست یابد. این کشور که خود را قدرت برتر نظامی جهان می داند در ادامه خصومت های خود با تهران تلاش دارد که بر سر راه توان دفاعی کشورمان مانع ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در برهه های زمانی مختلف نیز واشنگتن تلاش خود در این زمینه را به صراحت اعلام کرده است. مخالفت با برنامه های هسته ای ایران نیز در این رابطه صورت می گرفت. در حالیکه آمریکا و چند کشور حاضر در مذاکرات هسته ای با ایران دارای سلاح هسته ای هستند اما در جریان این مذاکرات و اجرای برجام تمام بررسی ها را انجام دادند تا متوجه شوند که ایران برنامه ای برای رسیدن به سلاح هسته ای ندارد.

 

پس از آن که در این زمینه ایران توانست به جهانیان اثبات کند که در مسیر سلاح هسته ای گامی بر نمی دارد همان کشورها در خصوص دیگر مباحث مربوط به توان دفاعی کشورمان ابراز نگرانی می کنند. استفاده از موشک های بالستیک در حال حاضر خاری است که از سوی تهران در چشم واشنگتن فرو رفته است.

 

واشنگتن در کنار نگرانی که نسبت به امنیت خود دارد در خصوص امنیت رژیم صهیونیستی که در نزدیکی ایران است و با یک موشک می تواند نابود شود نگران است. به همین منظور برنامه های موشکی کشورمان را در هر فرصتی برای جهانیان خطرناک می نامد.

 

این در حالی است که توان دفاعی ایران چنان قدرت یافته که حالا دیگر واشنگتن راهی به جز پذیرش آن ندارد.

 

در همین رابطه طبق ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور ایالات متحده از سند «بازنگری دفاع موشکی ۲۰۱۹» که مربوط به ارزیابی‌های پنتاگون از وضعیت دفاع موشکی این کشور است، رونمایی کرد. در این سند علاوه بر اهداف گذشته که منحصرا بر مقابله با «تهدیدهای» ایران و کره شمالی تمرکز داشت، هدف جدیدی با عنوان «دفاع از نیرو‌های آمریکایی و متحدان آن در برابر تهدید‌های موشکی» اضافه شده است.

 

پنتاگون در این سند همچنین به ارزیابی زرادخانه موشکی‌ ایران پرداخته و می‌نویسد: ایران صاحب بزرگترین نیروی موشکی در خاورمیانه است و به توسعه فناوری‌های قابل کاربست در موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت تهدید ایالات متحده ادامه می‌دهد. تمایل ایران برای داشتن موازنه راهبردی در برابر ایالات متحده می‌تواند این کشور را به سمت تصاحب موشک‌های قاره‌پیما سوق دهد و پیشرفت هایش در برنامه فضایی می‌تواند مسیر دستیابی به موشک‌های قاره‌پیما را کوتاه کند.

 

در ادامه این سند آمده است: ایران استفاده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد خود به عنوان ضدکشتی را مورد آزمایش قرار داده که این می‌تواند تهدیدی علیه شناور‌های نیروی دریایی آمریکا و متحدان این کشور در خلیج ع. ر. ب.‌ی (خلیج فارس) و تنگه هرمز باشد. این کشور همچنین از یک موشک کروز با برد ادعایی ۲۰۰۰ کیلومتر برای حمله به اهداف زمینی رونمایی کرده است.

 

همچنین گفتنی است که در بخشِ نخست این سند که به «تهدید‌های موشکی جاری و تهدید‌های نوظهور علیه سرزمین آمریکا» اختصاص یافته، از چهار کشور به عنوان عوامل بالقوه تهدید موشکی نام برده شده است: «ایران، روسیه، کره شمالی و چین.»

 

اما مقامات کشورمان همواره بر لزوم قدرتمند شدن توان دفاعی ایران تاکید داشته اند و به صراحت از تلاش برای رسیدن به این قدرت سخن می گویند. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که در زمینه دفاعی از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد و این توان را تنها به منظور دفاع از کشور و مستضعفان جهان در برابر تروریست ها و استکبار به کار می گیرد.

 

همین امر موجب شده که ایران به عنوان قدرت بلامنازع در منطقه بتواند نقش آفرینی داشته باشند. کمک های مستشاری به عراق و سوریه در مقابله با تروریست ها ناشی از این قدرت و توان دفاعی ایران بود و بدون آن این کشورها امکان دست یافتن به این موفقیت ها را نداشتند. 

 

پذیرش قدرت و توان ایران به عنوان قدرتی در منطقه از سوی تمام کشورهای جهان حتی آمریکا نیز صورت گرفته است. این مساله اخیرا نیز از سوی دبیر کل سازمان ملل مورد توجه قرار گرفته است.

 

براساس خبر پارس تودی، «آنتونیو گوترش» روز جمعه در نشست خبری خود در پاسخ به سوال شیطنت آمیز یکی از خبرنگاران درباره برنامه موشکی ایران، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران کشوری است که به شدت اهمیت دارد.

 

"گوترش" خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی که منطقه غرب آسیا با بحران های مختلف از جمله در سوریه و یمن مواجه است، ایران نقشی سازنده‌ ایفا می کند./

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان تودیع و معارفه انقلاب اسلامی توان دفاعی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد

کارشناس مسائل جنوب آسیا گفت: ایران به لحاظ قدرت بالای پهپادی و موشکی به کشوری بلامنازع در حوزه نظامی دفاعی در منطقه تبدیل شده و پاکستان تنها کشور دارنده سلاح هسته‌ای در میان کشورهای مسلمان است بنابراین دو کشور توانمندی بالایی را به حوزه کشورهای جهان اسلام خواهند داد.

محمدرضا منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان به تشریح دستاوردهای این سفر به ویژه در حوزه امنیت و صلح پرداخت و اظهار کرد: سفر فعلی آیت الله رئیسی به پاکستان به چند دلیل متفاوت از تمام سفرهای قبلی ایشان و سایر سران جمهوری اسلامی ایران به پاکستان بوده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که این سفر را متمایز کرده شرایط کنونی منطقه خاورمیانه و اقدام اخیر ایران در عملیات وعده صادق است که فضای افکار عمومی و رسانه‌ای بسیار بی سابقه‌ای را در پاکستان به دست گرفت و افکار عمومی پاکستان به شدت از این موضوع استقبال کردند و همین موضوع باعث شد که سفر آیت الله رئیسی در یک موقعیت زمانی بسیار خوبی انجام شود.

کارشناس مسائل جنوب آسیا تصریح کرد: همچنین می‌توان گفت به دلیل اتفاقاتی که در یکی دو ماه پیش بین ایران و پاکستان رخ داد و در مدت زمان کمتر از ۴۸ ساعت تنش‌های ایجاد شده برطرف شد، سفر آیت الله رئیسی به پاکستان بسیار مهم ارزیابی می‌شود؛ این سفر می‌تواند تمام آثار تنش موقت بین ایران و پاکستان را به کلی از بین برده و خنثی کند.

وی با اشاره به گفت‌وگوهایی که در طول این سفر بین سران و مقامات دو کشور انجام می‌شود، گفت: این موضوع به امنیت مرزهای ایران و پاکستان کمک می‌کند چرا که شاهدیم هر از چند گاهی امنیت مرزهای بین دو کشور دچار فراز و فرودهایی می‌شود و بر همین اساس می‌تواند شکل بهتری پیدا کند؛ همانطور که شاهدیم طی چند سال اخیر شرایط مرزی دو کشور بهبودی زیادی پیدا کرده است.

منافی ادامه داد: متأسفانه شاهدیم عواملی در سمت پاکستان فعال و وارد ایران شده و عملیات‌های ایذایی انجام می‌دهند که باید اینها کنترل و مهار شوند و مقامات دو کشور اجازه چنین اقدامات ایذایی و تروریستی را در ایران ندهند.

وی ایران و پاکستان را از جمله قدرتمندترین کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: ایران به اذعان تمام جهانیان قدرت بالای پهپادی و موشکی بالایی دارد و به کشوری بلامنازع در حوزه نظامی دفاعی در منطقه تبدیل شده است و عملیات وعده صادق گوشه‌ای از این توان نظامی را نشان داد؛ از سوی دیگر پاکستان تنها کشور دارنده سلاح هسته‌ای در میان کشورهای مسلمان است و ارتش بسیار قدرتمندی دارد؛ بنابراین دو کشور ایران و پاکستان در کنار هم توانمندی بالایی را به حوزه کشورهای جهان اسلام خواهند داد.

کارشناس مسائل جنوب آسیا با بیان اینکه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه همیشه رابط خوبی با هم داشته‌ اند و در حوزه دفاعی نیز همکاری داشته‌ اند، تاکید کرد: رفت و آمدهای مقامات دو کشور نشان می‌دهد که ایران و پاکستان در حوزه مواضع نظامی و دفاعی همسو هستند؛ همچنین رزمایش‌های مشترک دریایی و زمینی که دو کشور هر سال به صورت منظم با همکاری یکدیگر برگزار می‌کنند حکایت از آن دارد که این دو کشور همسو بوده و هر کجا لازم باشد از جمله در حوزه مبارزه با تروریست و مسائل مرزی به صورت مشترک وارد عمل خواهند شد و اجازه نخواهند داد کشورهای ثالث و گروهک‌های تروریستی مشکلی جدی برای دو کشور ایجاد کنند.

کد خبر 747133

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد