Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، عباس جعفری دولت آبادی در نشستی که با مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونان دادستانی در خصوص شرکت‌های صوری برگزار شد، افزود: ما در بحث ثبت شرکت‌ها به دنبال بستن فضای کسب و کار نیستیم اما در خصوص برخی شرکت‌ها پرونده‌های فراوانی داریم به این ترتیب که مثلا موسسه اعتباری ثامن ۱۲ هزار میلیارد تومان پول مردم را می‌برد و کشور را سال‌ها درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: وقتی به اداره ثبت شرکت‌ها می‌گوییم چرا این موسسات را ثبت کردید گردن بانک مرکزی می‌اندازند و وقتی به بانک مرکزی می‌گوییم که چرا به فلان شرکت ارز دادید گردن گمرک و اتاق بازرگانی می‌اندازند و در این چند ماهه که هر هفته جلساتی برگزار می‌کنیم، هیچ کس چیزی را به عهده نمی‌گیرد.

جعفری دولت آبادی گفت: آقایی که شرکتی را برای بالا کشیدن پول مردم ثبت می‌کند چرا نباید نظارت شود؟ و چرا کسی شرکتی را با هدف کلاهبرداری و پولشویی تاسیس می‌کند ما حتی یک استعلام در زمان ثبت نمی‌گیریم؟

وی افزود: در خیلی از این موارد که این شرکت‌ها اموال مردم را به غارت می‌برند دادستانی و پلیس می‌ماند و اعتراضات گسترده مردم.

دادستان تهران گفت: وقتی قرار است شرکتی به خرید و فروش دلار بپردازد چرا راحت ثبت می‌شود؟ چرا باید شرکتی مجوز برای واردات کالا‌های دامی و سلامت بگیرد اما تحت نظر نباشد و چرا باید شرکتی ذرت دامی وارد کند، اما به مصرف انسانی برساند؟

جعفری دولت آبادی افزود: ما اکنون با سوء استفاده‌های فراوان از کارت بازرگانی و کارت ملی و شرکت‌های صوری مواجه ایم و چرا وقتی کسی درخواست ثبت شرکت می‌کند درباره واقعی بودن آدرسش دقت لازم صورت نمی‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از سخنان مسئولان شرکت کننده در این نشست در جمع بندی مطالب گفت: هیچکس حاضر نیست به اندازه مسئولیتی که دارد وظایفش را انجام دهد و ما امروز با عده‌ای مجرم یقه سفید مواجه ایم که به راحتی از کارت ملی، کارت بازرگانی و شرکت‌های جعلی سوء استفاده می‌کنند و همه فرآیند‌ها و منافذ فساد ثبت شرکت‌ها را می‌دانند در حالیکه سازمان‌های مسئول بی توجه اند و اگر واقعا کسی سابقه مجرمانه دارد نباید مجوزی به او داده شود.

وی گفت: ما باید بپذیریم که این متهمان از دادستان، بازپرس و پلیس جلوترند و اگر فرآیند‌ها اصلاح نشود مردم گرفتار می‌شوند.

جعفری دولت آبادی نبود نظارت را از دیگر مشکلات خواند و گفت: چرا باید کسی با مشخصات یک کارتن خواب یا معتاد تسهیلات فراوان بگیرد و پول مردم را به یغما ببرد؟

دادستان تهران افزود: ما در خصوص ثبت شرکت‌ها مخالف کار‌های سالم اقتصادی نیستیم و حتی در پرونده‌های قضایی مراقبیم اشتغال ضربه نخورد و برای مثال ما مدیرعامل شرکت هفت تپه را بازداشت نکرده ایم تا کارخانه نخوابد.

وی گفت: مردم گرفتار مفسدان و متهمانی شده اند که برای بردن مال مردم برنامه ریزی می‌کنند و وقتی می‌بینیم منفذ فساد وجود دارد چرا جلوی آن را نمی‌بندیم و جرا باید کسی در زندان، شرکت ثبت کند؟

دادستان تهران گفت: اگر دستگاهی با سکوتش به اخلال اقتصادی کمک کند مجرم است و هر دستگاهی به ما تخلفات را گزارش کند ما ورود می‌کنیم.

جعفری دولت آبادی گفت: باید اراده مبارزه با فساد را جدی‌تر از گذشته به رخ متهمان بکشیم.

دادستانی برای مقابله با گرانفروشی به کمک تعزیرات می‌آید

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دادستانی تهران در خصوص مقابله با گرانفروشی به ویژه در ایام پایانی سال به کمک سازمان تعزیرات حکومتی می‌آید.

عباس جعفری دولت آبادی افزود: گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم است و در خصوص گرانی دولت ورود می‌کند و تصمیمات لازم را می‌گیرد اما در خصوص گرانفروشی سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اصناف و اتحادیه‌ها مسئولیت دارند.

وی گفت: براساس دستور دادستان کل کشور مبنی بر ورود دادستان‌های سراسر کشور در بحث مقابله با گرانفروشی امروز بخشنامه‌ای در این خصوص دریافت کردیم و بر این اساس با موارد گرانفروشی که موجب اخلال در زندگی مردم شده است، با کمک سازمان‌های مسئول برخورد می‌کنیم.

دادستان تهران گفت: کمیته‌ای به همین منظور در دادستانی تشکیل می‌شود و از دولت و مسئولان درخواست می‌کنیم برای مقابله با گرانفروشی با ما همکاری کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دادستان تهران جعفری دولت آبادی فساد گرانفروشی تعزیرات ثبت شرکت کسب و کار اداره ثبت شرکت های صوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد

مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • ستون سرکوب