Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:22:55 GMT

عزل و نصب‌های سیاسی فساد را به همراه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۷۶۹

عزل و نصب‌های سیاسی فساد را به همراه دارد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر جا عزل و نصب سیاسی اتفاق افتاده فساد را به همراه داشته که ضرورت دارد نمایندگان مجلس از این عزل و نصب‌ها پرهیز کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس برای بررسی و تصویب نهایی اظهار کرد: دولت این لایحه را برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده اما محال است مجلس آن را مصوب کند چرا که برخی از مفاد آن دست و پای نمایندگان را در دخالت‌های نابجا در عرصه‌های مدیریتی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی انتخابات را یکی از برکات انقلاب اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: همین که برخلاف نظام شاهنشاهی ملت ایران بی‌واسطه در عرصه مدیریت کشور اراده خود را حاکم می‌کنند جای خوشحالی است و این خود بزرگترین اکرام و تکریم مردم به حساب می‌آید.
امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه هیچ اهانتی بالاتر از این نیست که برای یک ملت قیم انتخاب شده تا بدون اراده مردم روند مدیریت و اجرای کارها به پیش رود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران ستمشاهی دربار، ساواک و اشرف سه عنصر انتخاب وزرا، وکلا و سفرا بودند در حالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اراده ملت ایران بود که در همه عرصه‌ها فصل‌الخطاب قرار گرفته و حتی دموکراسی دروغین آمریکا و اروپا را خلع سلاح کرد.
عاملی انتخابات در کشورمان را برخلاف سایر کشورها یک انتخابات جدی و واقعی اعلام کرد و گفت: در بسیاری از کشورها ما شاهد مهندسی انتخابات و حتی دخالت‌های نابجا بودیم در حالی که در کشور ما براساس قانون اساسی انتخابات عرصه حضور و مشارکت مردم است و هیچکس نمی‌تواند ادعای ریاست دائمی داشته باشد.
وی به ادعای سران آل سعود اشاره و تصریح کرد: اینکه خاندان آل سعود خاندانی برگزیده هستند حرف خنده‌داری است و تنها کشوری که در آن قانون اساسی وجود ندارد عربستان است در حالی که آنها مدعی عمل به قرآن به عنوان مبنای قانونی خود هستند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی انتخابات ما از جهات مختلف ثمراتی داشته اما ضروری است فضای انتخاباتی ما به سمتی برود تا نخبگان جامعه در سایه انتخابات ارتقا و اعتلا یابند.
عاملی اضافه کرد: اگر مجلس را عصاره فضایل ملت می‌دانیم باید در انتخابات مجلس به سمتی حرکت کنیم تا هیچ نماینده‌ای به خود جرات دخالت در عزل و نصب‌های سیاسی و مدیریتی را ندهد و اجازه دهند تا در چرخه مدیریت کشور افراد شایسته در مناصب قرار گیرند.
وی اظهار کرد: برای ما استانی و یا غیراستانی برگزار شدن انتخابات هیچ اهمیتی ندارد بلکه آنچه که مهم است اینکه یک نماینده به وظیفه قانونگذاری و نظارت خود به خوبی عمل کرده و از برخی فعالیت‌های حاشیه‌ای به ویژه عزل و نصب‌های مدیران دست بردارد.  
امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در تراز انقلاب اسلامی نیست که قبل از انتخابات و براساس یک معامله مدیریت‌ها به نوعی تقسیم شود بلکه در 40 سالگی انقلاب که دوران بلوغ نظام اسلامی ماست باید افراد شایسته، توانمند و فاخر راهی مجلس شده و مسئولیت را برعهده گیرند.
عاملی همچنین به تدوین لایحه تقسیمات کشوری از سوی وزارت کشور و ارسال آن به دولت اشاره کرد و گفت: مقام عالی اجرایی استان و نمایندگان باید در این زمینه از حق و حقوق استان دفاع کنند و نسبت به ارتقای شهرهای اصلاندوز، جعفرآباد، هشتجین، انگوت، رضی و آبی‌بیگلو به شهرستان تلاشی جدی داشته باشند.
وی همچنین 19 ژانویه روز آذری‌های ملمان جهان را گرامی داشت و بیان کرد: مردم آذربایجان در این روز با شکستن حصار نظام کمونیستی به اصالت خود که همان تدین و دینداری بود برگشتند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پیروزی انقلاب اسلامی حقوق خطبه های نماز جمعه قانون اساسی کمونیستی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه

چهار نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافته‌اند و با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند سال گذشته در هشت حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برگزار شد و ۲۷۷ نامزد برای تصدی هشت کرسی مجلس با هم رقابت کردند که در پایان شش نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و چهار نفر نیز برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در ۲۱ حوزه و با رقابت ۸۸ نامزد راه یافته به این مرحله برگزار و فهرست اسامی راه یافتگان از _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ از سوی فرمانداران منتشر می‌شود، نامزدهای راه یافته به این مرحله از ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ تا ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در قالب تبلیغات انتخاباتی ارائه کنند.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته در حوزه انتخابیه کرمانشاه، محمد رشیدی با ۶۱ هزار و ۵۸ رأی به عنوان نماینده مردم راهی بهارستان شد، اما عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی، فضل الله رنجبر با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی، جهانبخش امینی با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی در این حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات راه یافتند که از بین آن‌ها دو نفر راهی مجلس خواهد شد.

عبدالرضا مصری

عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم رفت. وی متولد کرمانشاه و زاده سال ۱۳۳۵ است و از دوم خرداد ۱۴۰٢ نایب‌رئیس اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

وی پیش‌تر و در سال دوم و سوم دوره یازدهم مجلس و سال آخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز نایب‌رئیس دوم بوده است و در ادوار هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده در مجلس حضور داشت.

فضل‌اله رنجبرزاده

فضل‌اله رنجبرزاده دیگر نامزد دور دوم انتخابات مجلس متولد سال ۱۳۴۶ در شهر هرسین است. وی دارای مدرک کارشناس ارشد است و با ۳۴ هزار ۱۳۸ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد.

وی ۹ سال فرماندار کرمانشاه بود، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از دیگر سوابق او است.

جهانبخش امینی‌زاده

جهانبخش امینی‌زاده متولد سال ۱۳۴۳ در کرمانشاه و پزشک است وی با ۳۱ هزار ۷۸۲ به مرحله دوم راه پیدا کرد. امینی‌زاده مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد. وی پیش‌تر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده متولد سال ۱۳۵۱ کرمانشاه است که با کسب ۲۹ هزار ۹۸۶ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد. وی دکتری ادبیات فارسی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

رحیمی زنگنه‌زاده فرماندار کرمانشاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 749745

دیگر خبرها

  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • معلمِ متفکر
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی