Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:25:29 GMT

برگزاری 4 هزار و 101 دوره آموزش قرآن در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۸۶۹

برگزاری 4 هزار و 101 دوره آموزش قرآن در لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و دوره‌های آموزش قرآن انجام شده از سوی اتحادیه در تشکل‌های قرآنی استان پرداخت و گفت: چهار هزار و 101 دوره در سطح استان از سال 90 تا 97 برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از این تعداد، هزار و 237 دوره در خرم‌آباد، 563 دوره در بروجرد، 323 دوره در کوهدشت، 343 دوره در شهرستان دورود، 340 دوره در شهرستان الیگودرز، 350 دوره در شهرستان دلفان، 259 دوره در پلدختر، 259 دوره در سلسله، 216 دوره در شهرستان ازنا، 31 دوره در شهرستان سراب، 154 دوره در مؤسسات رومشکان برپا شد.
امیدیان با تأکید بر اینکه دوره‌های فوق غیر از دوره‌های عمومی و خودجوش مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بود که توسط خود مؤسسات برپا شد، اظهار کرد: این دوره‌ها با ساماندهی، هدایت و راهبری اتحادیه برپا شد.
وی بیان کرد: در مجموع هفت سال، طی سال 93، 855 دوره و سال 90، 689 دوره، بیشترین دوره‌ها را داشته‌اند. همچنین در سال 92، 671 دوره، سال 91، 552 دوره، سال 95، 420 دوره، سال 94، 408 دوره، سال 96، 341 دوره و در شش‌ماهه نخست سال 97، 165 دوره برپا شد.
امیدیان اضافه کرد: با این احتساب در بحث برنامه‌ای و همکاری با اتحادیه استانی در زمینه برپایی دوره‌ها نسبت به بحث جمعیتی شهرستان سلسله، پلدختر و ازنا در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند و شهرستان‌های کوهدشت، چگینی، بروجرد رتبه‌های نهم، دهم و یازدهم را در شهرستان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: شهرستانی‌های دورود، کوهدشت، بروجرد و سراب‌دوره کمترین دوره‌ها را به دلیل درصد جمعیت و تعداد مؤسسات داشته‌اند.
امیدیان با تأکید بر اینکه آنچه که در این دوره‌ها حائز اهمیت است، نگاه شهرستانی عملکرد تشکل‌های قرآنی است، اظهار کرد: براین اساس شهرستان‌های ازنا، سلسله و پلدختر که جمعیت کمتری دارند و با توجه به محدود بودن مؤسسات، عملکرد بیشتری داشته‌اند، چنانکه در شهرستان ازنا چهار مؤسسه قرآنی، چهار مؤسسه قرآنی در شهرستان پلدختر و در سلسله نیز چهار مؤسسه وجود دارد، اما در خرم‌آباد، 30 مؤسسه قرآنی است.
وی ادامه داد: برنامه‌ها و دوره‌های واگذار شده، به غیر از طرح‌ قرآنی بشارت 1445 تا 1449 بوده است. همچنین با راه‌اندازی سامانه آموزشی مساق در شش ماه دوم 1394، امکان ثبت‌ نام قرآن‌آموزی چندین بار در یک دوره نبوده است و این آمار در عین راستی‌آزمایی و بدور از تکرار افراد و قرآن‌آموزان هست.
امیدیان بیان کرد: همچنین از سال 1395 نیز با افزوده شدن ثبت مربیان قرآن در سامانه آموزشی مساق، مربیانی ثبت‌ نام کرده‌اند که دارای گواهینامه و مدرک تخصصی تربیت مربی هستند تا معلمان و مربیان با تخصص بر کلاس‌های قرآن حاضر شوند.
وی با تأکید بر اینکه آماری که در سال 96-97 ارائه می‌شود، صحیح‌ترین رقمی است که در سطح آموزش در مؤسسات قرآنی استان انجام شده است، اظهار کرد: چهار هزار و 101 دوره با جمعیتی بالغ بر 16 هزار و 802 نفر و با احتساب 783 مربی برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن اتحادیه قرآنی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد