Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فصل سوم برنامه پنج ساله شهرداری تهران با عنوان «پایداری اجتماعی و فرهنگی و مشارکت شهروندان» پس از بررسی در چند جلسه، در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ادامه بررسی این فصل، در ماده ۸۱ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد حذف بند ۳ این ماده را داد اما با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد احمد مسجدجامعی برای افزودن بوستان ولایت، خیابان ولیعصر (عج) و خیابان انقلاب به بند ۳ ماده ۸۱ مبنی بر کمک به توسعه سرانه‌های فضای فرهنگی و هنری شهر تهران با هدف حمایت و کمک به شکل‌گیری خوشه‌ها و راسته‌های فرهنگی و ایجاد و گسترش فضاها در کنار محور تفریحی ـ مذهبی ری، بوستان لاله و بلوار کشاورز، پهنه تاریخی تجاری بازار تهران، گذر کتاب و نمایش، پهنه‌ی فرهنگی رودکی و ایجاد میدان مرکزی شهر با محوریت تبدیل محدوده میدان امام خمینی (ره) به فضای باز شهری، مورد تائید اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در مجموع همچنین اصل ماده ۸۱ با اصلاح عبارتی شهرداری موظف است در راستای حفظ و تقویت تنوع و تأثیر فرهنگی، تولید و بازتولید منابع فرهنگی شهر تا سال ۱۴۰۰ با ۱۵ رأی به تصویب رسید.

همچنین ماده ۸۲ این برنامه در ۶ بند با ۱۶ رأی به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری موظف است به منظور کمک به تحقق مدیریت یکپارچه هنر عمومی در شهر، تا پایان سال اول برنامه، لایحه برنامه راهبردی و عملیاتی هنر عمومی در شهر را به منظور ملاک عمل مشترک تمامی واحدهای شهرداری با لحاظ کردن ۶ بند، عملیاتی کند...

بررسی ماده ۸۳ این برنامه نیز با اصلاح عبارتی کمک به ترویج ورزش همگانی، فرهنگ ورزش، بهبود سرانه‌های ورزشی و کیفیت گذران اوقات فراغت، افزایش نشاط و امید اجتماعی شهروندان نیز با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

در بررسی این ماده، پیشنهاداتی برای اولویت قرار دادن زنان در یکی از بندها توسط زهرا نژادبهرام مطرح شد که به تصویب نرسید.

در پایان این فصل، ماده ۸۴ که ساماندهی و تقویت نسبت میان مدیریت شهری و رسانه با هدف توسعه ارتباط با شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات، آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح مشارکت شهروندان در اداره امور شهر است، توسط یکی از اعضا مطرح شد که به تصویب نرسید.

در نهایت با ۱۳ رأی موافق و ۳ رأی مخالف، شهرداری تهران در قالب این ماده موظف شد مباحث مطروحه را با محوریت پایداری فرهنگی و اجتماعی در ۶ ماهه نخست برنامه ارائه کند.

کد خبر 4517504

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در مورد شایعات مربوط به باشگاه‌داری شهرداری تهران نوشت: «با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعداد‌های برتر و همچنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.»

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد