Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی جوهری روز شنبه در مجمع انتخابی رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در سال های اخیر با برنامه‌ریزی‌های مناسب و فرهنگ سازی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای، به دنبال گسترش فرهنگ این ورزش که هویت ایرانی مذهبی دارد در جامعه هستیم و نونهالان و نوجوانان از جمله نیروهای هدف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور افزود: تمام آیین نامه ها و دستورالعمل ها که در فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای تدوین و تبیین شده بر همین اساس شکل گرفته است، تا این ورزش در جامعه به خصوص نسل نونهال،  نوجوان و جوان بتواند جایگاه خود را پیدا کند.

جوهری خاطرنشان کرد: برای توسعه این ورزش و پشتوانه سازی نیاز به انگیزه است و برای جذب نونهالان و نوجوانان باید ایجاد انگیزه شود.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور بیان داشت: حضور بیش از ۵۰۰ نونهال در جشنواره سال جاری که در همدان برگزار شد در حقیقت یک رکورد خوب در تمامی ورزش ها در این نسل است و این نشان داد که این ورزش در بین نسل جوان دارد جایگاه خود را پیدا می کند.  

وی ادامه داد: در چارچوب قوانین و مقررات و فرهنگ سازی بر پایه اعتقاد دینی، مذهبی و ملی به دنبال از بین بردن «منیت ها» در این ورزش هستیم چرا که طی سال های گذشته «منیت ها» کمر این ورزش را شکسته است.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور ادامه داد: سلیقه ها و انحصارطلبی ها در این ورزش کنار زده شده و باقیمانده آن هم کنار زده خواهد شد. همه چیز براساس دستورالعمل و آیین نامه ها تدوین شده که کاملا روشن و مشخص پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: افراد علاقمند که به دنبال گسترش فرهنگ و اخلاق در این ورزش هستند، باید در چارچوب دستورالعمل های هیات های استانی و فدراسیون حرکت کنند.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور بیان داشت: یک زیرساخت در سامانه ورزش زورخانه ای و پهلوانی در فدراسیون طراحی شده تا از نونهالان و نوجوانان گرفته تا کهنه سواران همه بیایند و در سامانه ثبت نام کنند. در این سامانه ۱۴۰ آیتم طراحی شده که بر اساس آن امتیاز بندی می شود و مواردی نیز که از سوی هر فرد ثبت می شود از سوی هیات های استان ها سپس فدراسیون ورزش ها پهلوانی و زورخانه ای راستی آزمایی می‌شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند.

وی عنوان کرد: با این شرایط هویت خانواده ورزش پهلوانی و زورخانه ای مشخص می‌شود و در حقیقت ورزشکاران و اعضای این خانواده شناسنامه‌دار می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی سرمایه های ما هستند و نیروها باید در چارچوب ساختار باشند و ما به نیروهای انسانی نیاز داریم. این ورزش سیستمی شده و باید برای احیای فرهنگ اصیل این ورزش آئینی تلاش کرد.

وی تصریح کرد: هر کس می‌خواهد در خدمت این ورزش باشد، حتما باید در چارچوب آیین نامه و دستورالعمل های فدراسیون حرکت کند.

گفتنی است برای کسب صندلی رییس هیات ورزش پهلوانی و زور خانه ای استان مرکزی هفت نفر داوطلب بودند، که از میان این تعداد پنج نفر انصراف دادند. بنابراین رای گیری میان دو نفر به اسامی سعید شمس کلاهی و تیمور همتی هزاوه انجام شد، که در نهایت از ۱۷ رای ماخذه تیمور همتی هزاوه با کسب ۱۳ رای برای چهار سال دیگر هدایت هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی را در دست گرفت.

کد خبر 4517407

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسيون ورزش پهلوانی و زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، تنها برنامه رادیو سلامت است که موسیقی متناسب با بخش‌های مختلف و متنوع برنامه به صورت زنده اجرا می‌کند، و با رویکرد اجتماعی به موضوعات با نگاهی طنز و سرگرمی می‌پردازد.
در این برنامه رادیویی، هر هفته با بخش «بزن بریم» به نقاط گردشگری کشور عزیزمان سفر می‌کنیم و در مورد بخش‌های گردشگری معرفی شده صحبت می‌کنیم.

بخش‌های نمایشی و طنز در مورد مشکلات زندگی و برخورد با مشکلات در روند برنامه به صورت نمایش‌های کوتاه پخش می‌شود، در بخش «تیک تاک» نیز شنوندگان در مسابقه زنده تلفنی برنامه شرکت می‌کنند.
برنامه «کوچه سلامت پلاک۱۰۲» به تهیه کنندگی «محسن کریمی» امروز جمعه ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.


دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان