Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@03:57:13 GMT

افت شاخص محیط کسب و کار در پاییز ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۵۹۳

افت شاخص محیط کسب و کار در پاییز ۹۷

 

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته از پایش محیط کسب و کار ایران در پاییز سال ۹۷ رقم این شاخص به ۶.۴۹ کاهش یافته است و در قیاس با عدد ۶.۴۰ فصل قبل افتی ۹ صدم درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین  این عدد در قیاس با سال‌های پیش از آن نیز روندی منفی طی کرده است تا جایی که در سال ۱۳۹۵ این عدد ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵، در  سال ۱۳۹۶، ۵.۷۸ و در پاییز ۱۳۹۶ هم، ۵.۸۵ بوده است.

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط اقتصاد ایران و همچنین تغییرات به وجود آمده در قیمت مواد اولیه و محصولات اقتصادی اصلی‌ترین دلایلی هستند که به افت این شاخص منجر شده است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از بهار ۹۶ که وضعیت محیط کسب و کار بهبودی نسبی را نشان داده این روند همواره به شکل منفی دنبال شده و از ۵.۶۹ در نخستین فصل از سال گذشته به عدد فعلی نزول یافته است.

در کنار موارد مطرح شده محدودیت دسترسی به حاملهای انرژی و برق و گاز در حوزه صنعت و خدمات و محدودیت دسترسی به آب مساعد در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین عامل در این حوزه بوده است.

در میان استان‌ها نیز استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و زنجان در حوزه کسب و کار بهترین عملکرد را  داشته‌اند و استان‌های خراسان شمالی، ایلام و کرمانشاه شرایط نامساعدتری را نسبت به دیگر استان‌ها به ثبت رسانده اند. البته با توجه به اینکه حداکثر فاصله میان بهترین و بدترین استان ۸۶ دهم درصد است نشان می‌دهد که شرایط در مقایسه میان استان‌های مختلف تفاوت چشمگیری را نشان نمی‌دهد.

در بررسی‌ها حوزه خدمات با ۶.۵۸ بدترین آمار را به ثبت رسانده است و پس از آن صنعت و کشاورزی قرار دارند.

اتاق بازرگانی این گزارش را با مشارکت بیش از ۷۱ درصدی واحدهای نمونه و فعال اقتصادی کشور ارائه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محیط کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد اظهار کرد: دادستان های استان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.
 
به گفته وی؛ با اتخاذ رویه واحد در دادسراهای سراسر استان کیفیت خدمات قضایی به مردم نیز افزایش یافته است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته دانست و گفت: نمونه بارز آن، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
 
وی ادامه داد: یکی از قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
 
به گفته وی؛ در اغتشاشات 1401، دادستان ها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
 
آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل «النگدره» با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
 
وی افزود: رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی