Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@04:12:13 GMT

5 هزار زندانی عقیده و بیان در بحرین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۷۶۴

به گزارش فارس، مرکز «گفت‌وگو و تسامح (گذشت) بحرین» اعلام کرد بیش از پنج هزار زندانی عقیده در زندان‌های این کشور وجود دارند و 200 نفر نیز قربانی استفاده زور بیش از حد، شکنجه و قتل شده‌اند.

بر اساس گزارش «مرآة البحرین»، «میثم سلمان» رئیس مرکز مذکور طی کنفرانسی خبری در بیروت اعلام کرد حقوق بشر در بحرین مانند وضعیت مدتی و سیاسی رو به تیرگی رفته و نابسامانی مستمر در وضعیت حقوق بشری در بحرین میان سکوت جامعه بین‌الملل از جمله آمریکا و انگلیس رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان در ادامه از تیم‌های دیپلماتیک بین‌المللی خواست دادگاه‌های فعالان سیاسی و حقوقی بشری در بحرین را زیر نظر داشته باشند، خشونتی که علیه آنها در زندان اعمال می‌شود، ثبت کنند و طی سفرها و ملاقات‌های دیپلماتیک مراقب وضعیت بازداشتی‌ها باشند.

14 فوریه سال 2011 همزمان با تشدید انقلاب‌های مردمی در دیگر کشورهای عربی علیه رژیم‌های دیکتاتوری، در بحرین نیز مردم این کشور که از ظلم و سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت «آل خلیفه» به خصوص علیه شیعیان به ستوه آمده بودند، قیام کردند و دست به تظاهرات‌های خیابانی و انجام فعالیت‌هایی علیه این رژیم زدند اما دولت بحرین به جای پاسخ به خواسته‌ها و مطالبات مردم، آنان را سرکوب کرد. مردم این کشور همچنان بر مطالبات خود پافشاری دارند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر پنج شبه با همراهی علیرضا فخاری استاندار تهران و احمد قیومی فرماندار تهران و معاونین استاندار و شهردار منطقه ۱۸ و برخی دیگر از مسئولین شهری از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کردند.

بر اساس این گزارش وزیر کشور با هیأت همراه در مسجد صاحب الزمان (عج) این منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفتند.‌

گفتنی است که در این پروژه، بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه ۱۸ تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام (ره) خواهد رسید.

کد خبر 6088637

دیگر خبرها

  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • ژاوی داغ کرد: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا