Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: مواد اولیه موردنیاز تولید ماست، پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی به دلیل افزایش صادرات شیر خشک در ماه‌های اخیر در کشور کاهش چشمگیری داشت. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از افزایش قیمت محصولات لبنیات، گفت: برای افزودن فرآورده‌های لبنی به سبد غذایی خانوار باید از یارانه غیرنقدی بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر به دلیل افزیش قیمت شیر و محصولات لبنی بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید ندارند و این محصولات را غذای درجه دو می‌دانند.

کاهش مصرف محصولات لبنیات افزایش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد
نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: از آن جایی که خانواده‌های ضعیف جامعه لبنیات را جزو غذا‌های اصلی و قوت غالب دسته‌بندی نمی‌کنند برای آن هزینه‌ای انجام نمی‌دهند. این امر افزایش هزینه‌های درمانی و پزشکی خانواده‌ها را به دنبال دارد چراکه محصولات لبنی ویتامین‌هایی دارند که از بروز بیماری جلوگیری می‌کند.

ورود کمیسیون بهداشت و کشاورزی به موضوع گرانی لبنیات
وی اظهار کرد: در صورت ادامه گرانی محصولات لبنی کمیسیون‌های بهداشت و کشاورزی مجلس به موضوع ورود خواهند کرد و تدبیری برای آن می‌اندیشند چراکه قشر ضعیف و کم درآمد جامعه قادر به پرداخت هزینه‌های خرید لبنیات نیست.

در صورت ادامه گرانی محصولات لبنی کمیسیون‌های بهداشت و کشاورزی مجلس به موضوع ورود خواهند کرد و تدبیری برای آن می‌اندیشند چراکه قشر ضعیف و کم درآمد جامعه قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند
بسته‌بندی محصولات لبنیات به واردات نیاز دارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ با اشاره به دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی علیرغم اینکه تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کالا‌ها و محصولات علیرغم اینکه تولید داخل هستند به ارز وابسته هستند چراکه برای بسته بندی و نگهداری محصولات لبنی به واردات نیاز است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ ادامه داد: از آنجایی که در ماه‌های گذشته شیر خشک بسیاری صادر شد و بازار‌های منطقه نیز استقبال چشمگیری از شیرخشک ایران داشتند مواد اولیه موردنیاز تهیه ماست، پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی در کشور کم شد در واقع از شیر به جای تولید ماست در تولید شیر خشک استفاده می‌شد.

مواد اولیه تولید محصولات لبنی بعد از ممنوعیت صادرات شیرخشک، تامین شد

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در صورت ادامه صادرات شیر خشک واحد‌های لبنی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شد، اما خوشبختانه مجلس با پافشاری بر موضوع و از طریق وزارت صمت خروج شیر خشک را ممنوع کرد و این ممنوعیت تا حدودی وضعیت تولید محصولات لبنی را سامان داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: تمام مراحل حمل و نقل، بسته بندی، توزیع و نگه داری محصولات داخلی به صورت زنجیره به یکدیگر متصل هستند و کاهش و افزایش نرخ ارز در تمامی آنها اثرگذار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات شیرخشک گرانی محصولات لبنی گرانی شیر افزایش هزینه های درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه