Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-17@22:31:39 GMT

21 هزار نفر آموزش کوهنوردی فراگرفتند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۰۵۱

21 هزار نفر آموزش کوهنوردی فراگرفتند

شهرکرد- ایرنا - رئیس فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران گفت :از ابتدای سال تاکنون 21 هزار نفر در کشور آموزش های مربوطه به رشته ورزشی کوهنوردی را فراگرفتند، که تا پایان سال این تعداد به 25 هزار نفر می رسد.

به گزارش ایرنا، رضا زارعی تودشکی روز شنبه در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود : در 4 سال اخیر نیز 50 هزار نفر در دوره های آموزشی این فدراسیون شرکت کرده اند و این فدراسیون در حوزه کیفیت آموزشی نیز یکی از 3 فدراسیون برتر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، 250 باشگاه کوهنوردی هم اکنون در کشور ثبت شده است که 100 باشگاه دیگر نیز در شرف تاسیس در استانهای کشورها وجود دارد.
وی تاکید کرد: تاسیس باشگاه به نفع کوهنوردان است چرا که در این خصوص مسئولیتهای حقوقی و بیمه ای کوهنوردان از طریق باشگاه پیگیری می شود.
زارعی با بیان اینکه رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی 15 زیرشاخه دارد، گفت: افزون بر یک هزار و 500 مربی فعال در سطح کشور در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی فعالیت می‌کنند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد:هم اکنون 400 دیواره صخره نوردی در کشور فعال است و سالن های اختصاصی رشته کوهنوردی که زیر نظر فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان باشند از سوی این فدراسیون در استانها تجهیز می شود.
وی با بیان اینکه باشگاه‌های کوهنوردی رکن اساسی این رشته ورزشی هستند، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر همزمان با ابلاغ فعالیت گروه‌ها به صورت باشگاه، تاکنون حدود 250 باشگاه در کشور با هدف پاسخگویی به جامعه ورزش کوهنوردی، کاهش حوادث کوهنوردی و حفظ محیط زیست کوهستان تاسیس شده‌اند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: در حال حاضر 63 هزار و 800 بیمه شده رسمی در کشور وجود دارد و 35 هزار نفر هم عضو پرتال فدراسیون هستند که از خدمات آموزشی بهره مند می‌شوند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، استعدادیابی و قهرمان پروری را لازمه ورزش حرفه‌ای کوهنوردی دانست و اضافه کرد: با تکیه بر این اصل در 5 سال گذشته 13 مسابقه صعودهای ورزشی برای نونهالان برگزار شده است .
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز یکی از ویژگی های این استان را وجود قلل مرتفع و صخره های طبیعی برای توسعه ورزش کوهنوردی عنوان کرد.
حمید کریمی افزود: وجود غارهای طبیعی و یخچال های دائمی زمینه توسعه ورزش کوهنوردی در این استان را بیش از بیش فراهم کرده است.
به گفته وی، با توجه به وجود 14 باشگاه ورزشی هیچ منعی برای توسعه باشگاه های کوهنوردی در شهرستان های استان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، در این مجمع فرهاد بهمنی رئیس هیات کوهنوردی چهارمحال و بختیاری گزارش مالی و اجرایی هیات را ارائه کرد که به تصویب اعضا هیات رسید.
2097 /1596

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كوهنوردي فدراسيون چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان

ایسنا/خوزستان یک باشگاه‌دار و مربی در رشته کوهنوردی از برگزار نشدن دوره‌های آموزشی مربوط به این رشته در استان خوزستان، آن هم در حالی که دانش لازم در این زمینه می‌تواند باعث ایمنی در کوهنوردی شود، انتقاد کرد.

امیرحسین مشتی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: باشگاه‌های ورزشی کوهنوردی به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای بقا و پرداخت هزینه‌های اداره یک باشگاه مثل کرایه دفتر نیاز به اجرای برنامه‌های کوهنوردی یا برگزاری کلاس‌های آموزشی دارند اما متاسفانه در سال ۱۴۰۲ و نیز سال ۱۴۰۳ شاهد بوده و هستیم که هیات کوهنوردی استان خوزستان با عدم تایید برگزاری دوره‌های آموزشی یا با تاخیر در تایید دوره‌ تا روزهای آخر فرصت رو از باشگاه‌ها می‌گیرد و متاسفانه بازهم به علت تکمیل نشدن ظرفیت در آن مدت محدود، شاهد کنسل شدن دوره و ضرر مالی به باشگاه‌ها و مدرسان دوره هستیم.

وی ادامه داد: کوهنوردی زیر شاخه‌های زیادی مثل یخنوردی، سنگنوردیریال غارنوردی و دره‌نوردی دارد که مهم‌ترین خطر این ورزش مربوط به حوادث کوهستان است که اغلب اوقات در پی بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی رخ می دهد. متأسفانه خطراتی مثل دور شدن از تیم یا گم شدن و یا سقوط و مرگ بین کوهنوردان آموزش ندیده جدی است.

این مربی کوهنوردی عنوان کرد: علم و دانش لازم در این زمینه می‌تواند باعث ایمنی در کوهنوردی شود و از مزایای این آموزش، ارتقای سطح آموزشی بین کوهنوردان استان خوزستان بوده که این امر می‌تواند اتفاقات و حوادث کوهنوردی را در استان کاهش دهد.

او با بیان این که موضوع مهم و حیاتی مربوط به جان کوهنوردان استان خوزستان یعنی آموزش و تایید نشدن برگزاری کلاس‌ها را چندین بار به هیات کوهنوردی استان اطلاع داده‌ایم، ادامه داد: با توجه به ضرر مالی به باشگاه‌ها به ویژه باشگاه خود من برای حل این قبیل مشکلات به ریاست فدراسیون کوهنوردی و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اطلاع داده‌ایم اما هر بار این ارگان‌ها با عدم بررسی موضوع به نوعی به هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان در این ضربه مالی به باشگاه‌های کوهنوردی سطح استان کمک کرده‌اند.

مشتی‌زاده گفت: در آخرین اقدام هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان یکی از دوره‌های مرتبط با دره‌نوردی که قرار بود ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری در قلعه تل توسط برگزار شود، توسط هیات استان به علت بارندگی و هشدار نارنجی در سطح استان لغو شد، این در حالی بود که همان تاریخ در شهر قلعه تل، بدون هیچ مشکل آب و هوایی یا بارندگی، جشن روز قلعه‌تل به دعوت شهرداری این شهر و با حضور هزارنفر برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان