Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شتاب بخشی به سوادآموزی عشایر بی سواد و کم سواد رده سنی بزرگسالان این استان به زودی اجرا می شود.

هادی زارع پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 هزار و 304 عشایر بی سواد و کم سواد مرد و زن بزرگسال کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تعداد شامل یک هزار و 564 نفر در دوره انتقال و 740 نفر در دوره سوادآموزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باسواد کردن این تعداد از بهمن ماه امسال آغاز و تا اواخر شهریورماه 1398 ادامه دارد.
زارع پور عنوان کرد: این طرح مختص عشایر بی سواد و کم سواد 10 تا 60 سال کهگیلویه و بویراحمد بوده و فراتر از گروه سنی 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت هدف سوادآموزی است.
وی ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی عشایر بی سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن کریم و آشنایی آنان با مهارت های زندگی است.
زارع پور گفت: آموزش دهندگان این طرح از بین فرزندان عشایر کهگیلویه و بویراحمد با مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر انتخاب می شوند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 نرخ باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد بوده و میانگین کشوری آن نیز 94.7 درصد است.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش سوادآموزي ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد