Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان که برای شرکت در اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در لبنان به این کشور سفر کرده، طی اظهاراتی از همراهی کشور‌های عربی با طرح آمریکا برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، المالکی گفت: تشکیلات خودگردان از توطئه جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری برای هدفی مشکوک نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از عادی‌سازی علنی و غیرعلنی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: کشور‌های (حاشیه) خلیج (فارس) توجه خود را به نزاع با ایران محصور کرده‌اند و فلسطین دیگر در جدول توجهات سیاسی یا مالی آن‌ها قرار ندارد. حرفی شیرین به ما تحویل می‌دهند و همزمان با توطئه معامله قرن همراه می‌شوند.

ریاض المالکی سپس به فشار‌های آمریکا بر تشکیلات خودگردان و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود بخش زیادی از کمک مالی که آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند هلند، دانمارک و نروژ به تشکیلات خودگردان داشته‌اند به بهانه حمایت تشکیلات از خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی، قطع شده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه فلسطین کشور های عربی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات

رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی یائیر لاپید به ابوظبی رفته و با وزیر خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد