Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نشست آزادی بیان و حقو بشر در آمریکا به بهانه بازداشت «مرضیه هاشمی» مجری شبکه پرس تی وی بعد از ظهر امروز -شنبه ۲۹ دی ماه- با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسعود بصیری رئیس بسیج رسانه و بیژن نوباوه فعال رسانه‌‌ای در خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، بیژن نوباوه خبرنگار پیشکسوت که در ایالات متحده امریکا نیز مدتی فعالیت داشته است در ابتدای این نشست گفت: امروز با موضوعی مواجه ایم که برای همه ما سوال است و آنهم دستگیری خبرنگاری در کشور خودش بدون هیچ دلیلی است و بعد از چند روز دولت امریکا اعلام کرده قبل از اینکه به نتیجه نرسیم او آزاد نمی شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نوع رفتاری که دولت آمریکا با او می‌کند و همچنین دیگر رفتارهایی که با خانم هاشمی شده است بیانگر این است که رفتار آنها حقوقی نیست و قبلا شبیه به این را شاهد بودیم و این به نظر می‌رسد نتیجه شکست‌های آمریکا در کشورهای خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه نوع رفتارهایی که با او می شود کاملا غیرانسانی و غیرحقوقی است. مجامع رسانه ای همگی به این مسئله پرداختند و مدتی پیش ما شاهد ماجرای آقای خاشقچی بودیم، عنوان داشت: امروز شاهدیم فردی بدون تفهیم اتهام شفاف زندانی می‌شود و بدترین نوع رفتار با او می شود و لازم است کشورها مخصوصا کشورهای اسلامی از خانم هاشمی دفاع کنیم. شاید این فرصتی است که وجهه آمریکا برای مردم آشکار شود‌.

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز درباره دستگیری خانم هاشمی گفت: خانم هاشمی را به عنوان شاهد کلیدی بازداشت کردند. او در ایران زندگی می‌کند و برای بازدید از خانوادش به آمریکا رفته و این پرونده، پرونده‌ای نیست که در آمریکا رقم خورده باشد و آن چه موجود است، دسیسه‌هایی است که در این باره صورت گرفته است. بحث خانم هاشمی به ماجرای پرس تی وی برمی‌گردد.

وی با عنوان این مطلب که آمریکا دوست دارد رسانه‌های ایران وابسته به خودش باشد و بر طبق علاقه‌مندی‌هایش اخبار را مخابره کنند، تصریح کرد: همه شکنجه‌هایی که به خانم هاشمی وارد کردند این سوال را پیش می‌آورد که می‌خواهند چه چیزی را از او بپرسند؟ نکته بعدی ماجرای حقوق بشر در آمریکاست. آنها در این مواقع مدینه فاضله بین مردم ایجاد کردند و وظیفه رسانه‌هاست که این تناقض را نشان دهند.

وی افزود: خانم هاشمی به خاطر اعتقادش به ایران آمده که به راحتی زندگی کند و حجابش را حفظ کند اما متاسفانه با وی چنین برخوردی کرده است. امیدواریم به زودی آزاد شوند.

به گزارش فارس، در ادامه بیژن نوباوه درباره وضعیت خبرنگارهای ایرانی در آمریکا گفت: در این باره چند کتاب هم بنویسیم کم است. در آنجا آزادی افکار وجود ندارد و ویزایی که باید به خبرنگارهای ایرانی داده شود، نمی‌شود و آنها ویزای متعلق به تجار است را می‌دهند.

وی ادامه داد: در پنج سال فعالیتم در آمریکا حتی یکبار هم به مراسمی دعوت نشدم و اگر هم خودمان اقدام می‌کردیم راهمان نمی‌دادند در حالیکه سالیانه صدها نفر به ایران می‌آیند اما هیچ گاه مواخذه نمی‌شوند. اما این ماجرا در آمریکا برعکس است. جمهوری اسلامی جریان رسانه عکس تمام دنیا دارد و استعمارگر بزرگ مثل آمریکا و انگلیس حکم‌فرمایی می‌کنند و نمی‌خواهند مردم افکار آزاد داشته باشند.

وی افزود: دست گذاشتن روی چنین موضوعی ضعف دیپلماسی آمریکاست و نشان می‌دهد پرس تی وی در کار خود موفق بوده است. دستگیری خانم هاشمی مقابله با جریان استعمارستیز  است. امروز بدترین نوع رفتار با جامعه انسانی با کشور فرانسه انجام می‌شود. آمار خودشان می‌گوید که بیش از ۶۷ در صد از مردم فرانسه مخالف رفتار آمریکایی‌ها هستند.

نوباوه تاکید کرد: امروزه کشورهای مسلمان باید برای حفظ حیثیت خبرنگاری تلاش کنند و امروز روز تبریک به خانم هاشمی است و در کشور ما زندگی کرده و استکبار و استعمار را خوب شناخته است‌ اگر او از نطر امریکایی ها شاهد است چرا آنها شاهدشان را نگه نمی‌دارند؟! عجیب است و همه اینها نشان می‌دهد امریکا در حوزه ضعف است‌ و چرا بی بی سی از حیثیت خودش دفاع نمی‌کند؟

 

وی با بیان اینکه به خانم هاشمی و مجموعه پرس تی وی و معاونت برون مرزی تبریک می‌گویم، تصریح کرد: نوع برخورد آمریکا با خانم هاشمی برای ما موفقیت و نشان از آرمانمان دارد. من به عنوان یک مسلمان تا جایی که در توان دارم از ایشان حمایت می‌کنم.

همچنین پیام تیرانداز در ادامه این مراسم گفت: خانم هاشمی روایتی از زندگی‌اش در آمریکا و دلیل مهاجرتش می‌گفت و بیان می‌کرد که آمریکا هر آنچه بیان می‌کند دقیقا برعکس آن عمل می‌کند مثل آزادی افکار. بسیاری از رسانه‌های ما در جوامع غربی محدودیت پخش دارند. آنها ماموریت شان مقابله با جریان دروغ پرداز است. مانند اینکه چندی پیش دیدیم اتفاق‌های دی ماه را طوری پوشش دادند که قابل قیاس با کل رسانه‌ها نبود.

وی افزود: خانم هاشمی اعتراض اصلی‌اش فرهنگ غربی است. فرهنگ مادی شدن انسان‌ها به گونه‌ای شده که به یکدیگر رحم نمی‌کنند. دیدیم مردم برای یک حراجی چه بلایی بر سر یکدیگر می‌آورند. خانم هاشمی الان به خاطر آنچه برایش مهم بود و برای آن به ایران آمده؛ دستگیر شده است.

بیژن نوباوه در ادامه نیز بیان داشت: امروز صبح روزنامه نیویورک تایمز مجبور به عکس العمل شد. در کجای دنیا خبرنگاری را بدون اتهام دستگیر می‌کنند و آنها دارند مخالفتشان را از رفتار کشورهای منطقه با آمریکا نشان می‌دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

کد خبر 6089368 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی