Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@03:06:27 GMT

تجلیل از بنیاد برکت در پنجمین همایش مدیریت جهادی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۵۲۳۹

نشان برگزیده‌ی پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی به بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، پنجمین همایش مدیریت جهادی شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و بیش از یک‌هزار نفر از مدیران جهادی در بخش‌های مختلف در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش با اهدای نشان به مهندس سعید جعفری، به نمایندگی از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۲۴ بخش جهادی دیگر کشور، از این نهاد‌ها تجلیل و قدردانی شد. ایثار و فداکاری از شاخصه‌های اصلی انتخاب این بخش‌های جهادی است.

در این همایش هم‌چنین از خانواده‌های معظم شهدای مدیریت جهادی تقدیر به‌عمل آمد.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌ی کل ارتش، محمدرضا عارف نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محسن رفیق‌دوست سخنرانان پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی بودند.

ترویج عمل جهادی و انقلابی در بخش مدیران، مسئولان و کارکنان، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه‌ی جهادی در سطح کشور، ارتقای توانمندی‌های جهادی، هم‌افزایی قوای کشور در جهت تحقق اهداف عالی نظام و ارایه‌ی راهبرد‌های جهادی به مدیران قوای سه‌گانه از جمله اهداف انجمن مدیریت جهادی کشور است.

گفتنی است، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای محرومیت‌زدایی، کمک به توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته تاکنون ۳۴۵ طرح بنگاه محور و ۱۲۵ طرح تسهیلات محور را در ۳۱ استان کشور به مرحله‌ی اجرا رسانده و ۳۰ منطقه را برای اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور آماده کرده که اشتغال‌زایی ۲۲۰ هزار نفر را به همراه داشته است.

بنیاد برکت هم‌چنین برای اجرای بیش از ۳۴ هزار پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار و پانصد میلیارد ریال، برنامه‌ریزی کرده، که تاکنون ۱۴ هزار پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

این بنیاد تاکنون قرارداد ساخت ۱۶۰۰ مدرسه‌ی برکت، با ۹ هزار کلاس درس را با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، منعقد کرده است که از این تعداد، ۱۲۰۰ مدرسه با ۶۴۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین تاکنون قرارداد ساخت ۱۲۶۳ مرکز فرهنگی و مذهبی از جمله مسجد، حوزه‌ی علمیه و کتاب‌خانه در مناطق محروم کشور منعقد شده که یک‌هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

کمک به ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن محرومان، اجرای یک‌هزار و ۱۱۰ پروژه‌ی عمرای مانند برق‌رسانی، آب‌رسانی، پل‌سازی و جاده‌سازی، ساخت و تکمیل ۱۱ بیمارستان و ۴ مرکز پیشرفته‌ی درمان سرطان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در شهر‌های محروم کشور، ساخت ۲۰۰ مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی برای تحت پوشش قرار دادن ۵۲۵ نقطه‌ی روستایی، صدور انواع بیمه‌نامه برای تحت پوشش قرار دادن یک میلیون و نهصد هزار نفر از ساکنان روستا‌های مناطق محروم، ارایه‌ی خــدمات ســلامت الکتـرونیک به ۳۵۰ هزار نفر از هم‌وطنان مناطق محروم، پرداخت شش هزار و پانصد میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیش از ۸۰ هزار نفر افراد کم‌بضاعت، حمایت مالی از ۲۰ هزار یتیم و تحت پوشش بیمه قرار دادن ۲۰۰ هزار نفر یتیم در قالب طرح برکت مهدوی، اهدای ۴۰۰۰ دست جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به زوج‌های کم‌توان، پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تأمین هزینه‌ی داروی ۵۰ هزار بیمار صعب‌العلاج کم‌بضاعت، تأمین هزینه‌ی کاشت حلزون شنوایی ۵ هزار کودک ناشنوا و ناگویا، اجرای درمان ۵ هزار زوج نابارور روستایی در طرح برکت خانواده و ایجاد ۳۰۰۰ هکتار فضای سبز و پوشش جنگلی در طرح جنگل‌کاری برکت از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های بنیاد برکت در مناطق محروم کشور است.

در مجموع، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، اعتبار اختصاص داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بنیاد برکت مدیریت جهادی ستاد اجرائی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، تا پایان روز جمعه‬ فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است، به همین دلیل استان‌هایی که متاثر از این سامانه هستند از سمت سازمان مدیریت بحران کشور اعلام آماده‌باش شده است. این مخاطره رگبار شدید رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و تگرگ را به همراه خواهد داشت.

ظفری ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳ سامانه بارشی‬ استان های کرمان، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهکلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به استان‌های مجاور این استان‌ها هشدارها داده شده و آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی‌هایی از طریق استانداری و از سمت صداوسیما به مردم داده شده است.

وی افزود: در روز جمعه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه غربی سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. وسعت گسترده ای از کشور متاثر این سامانه خواهد بود و به همین دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر و همچنین احتمال سیلاب در مسیر وردخانه‌ها وجود دارد.

ظفری گفت: در ارتفاعات رخداد ساعقه و تگرگ را شاهد خواهیم بود. متاسفاهنه این ساعقه می تواند خیلی خطرناک باشد، از این رو به افرادی که در ارتفاعات حضور دارند خصوصاً عشایر هشدار می‌دهیم که دقت‌های لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مناطقی که باد شدید وجود دارد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوها و همچنین در حمل و نقل نیز امکان اختلال وجود خواهد داشت. در مناطقی که گردوغبار مواجه هستیم تدابیر لازم هم از سمت سازمان ها و دستگاه ها دیده شده است.

ظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه آمادگی دستگاه‌ها و ستادها وجود دارد، مردم نیز احتیاط را در سفرهای بین شهری رعایت کنند و در مناطقی که رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند توقف نداشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات در این چند روز خودداری شود. چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع نیز با احتیاط لازم صورت گیرد.

کد خبر 6093705

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • تجلیل از فرماندهان ومعلمان جهادی در ارومیه
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان