Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: این استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی به منظور راه اندازی تولید و اشتغال است و از عمده وظایف مسئولان و دولت مردان این نظام، ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم برای جوانان جویای کار است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله مصطفی علما روز شنبه در دیدار رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه با وی افزود: از دیرباز کرمانشاه؛ یک استان پر رونق در زمینه کسب و کار و تجارت بوده و سرمایه گذاران زیادی در این شهر زندگی و به آن خدمت ارائه داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت ابتکار عمل در کارها در حوزه صنعت و معدن تاکید و استفاه از همه ظرفیت ها و توانمندی ها را مهم برشمرد.
آیت الله علما؛ مسئولیت خطیر دولتمردان را ایجاد روحیه نشاط در جوانان توصیف کرد و بر تدبیر در امور و دلسوزی در انجام کارها تاکید کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به وظایف و ماموریت های متعدد و متنوع سازمان صمت گفت: یکی از عمده وظایف این سازمان؛ حفظ آرامش بازار است که با هم افزایی و تشریک مساعی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، محقق می شود.
محسن دارابی تاکید کرد: برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رصد مشکلات واحدهای تولیدی و چاره اندیشی در این خصوص از دیگر اولویت های این سازمان است و در این راستا، تمهیدات و تدابیر لازم اندیشیده شده است.
وی همچنین گفت: استان کرماانشاه دارای ظرفیت های زیادی در حوزه تجارت خارجی، از جمله وجود 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، چهار بازارچه مرزی، 2 گمرک رسمی است و اصلی ترین ماموریت این سازمان در حوزه تجارت خارجی، ایجاد زیرساخت های مرود نیاز برای بازارچه های مرزی استان است.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با توجه به گستردگی وظایف این سازمان؛ سعی خواهیم کرد که توانمندی ها و دستاوردهای انقلاب در این دوران را به خوبی نشان دهیم تا دل دوستداران این انقلاب راشاد و پاسخ قاطع و محکمی برای دشمنان این انقلاب باشد.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صمت امام جمعه كرمانشاه ظرفيت هاي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو

زالوها شاید ترسناک باشند، اما بسیاری از مردم سوزن‌هایی را که زیرپوست فرو می‌رود، ترسناک‌تر می‌دانند. این یکی از دلایلی است که دانشمندان دستگاه جدیدی برای نمونه‌برداری از خون با الهام از زالو تولید کرده‌اند که نمونه‌ خون را بدون نیاز به سوزن می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از افراد مخصوصا کودکان علاوه بر این که درد ناشی از سوزن را دوست ندارند، به طور کلی از این ایده که یک سوزن از روی پوستشان به داخل وارد شود، احساس ناراحتی می‌کنند. علاوه بر این، سوزن‌های زیرپوستی استفاده‌ شده برای نمونه‌برداری ممکن است به‌طور تصادفی به دست کادر درمان فرو برود و خطراتی را برای آنها ایجاد کند.

به نقل از نیواطلس، با در نظر گرفتن چنین ملاحظاتی، محققان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس اخیرا به بررسی زالوهای خون‌خوار پرداختند.

این موجودات از طریق دهان مکنده‌ خود به پوست میزبان می‌چسبند، با دندان‌های تیز داخل آن پوست نفوذ می‌کنند، سپس فشار منفی ایجاد می‌کنند تا خون را بیرون بکشند. آنها همچنین دارای یک ماده ضد انعقاد طبیعی در بزاق خود هستند که جریان خون را حفظ می‌کند.

دستگاه الهام گرفته شده از زالو به شکل یک مکنده کوچک سیلیکونی است که روی پوست بازو قرار می‌گیرد، فشرده می‌شود و سپس برای انجام کار در آن جا باقی می‌ماند.

این گجت به جای داشتن دندان در داخل، دارای مجموعه‌ای دایره‌ای از میکروسوزن‌های فولادی ضد زنگ به طول دو میلی‌متر است که بدون درد به لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کند. با ایجاد فشار داخلی منفی خون از وریدهای مویرگی پوست خارج می‌شود. این خون در یک مخزن یکپارچه جمع‌آوری می‌شود که حاوی یک ضد انعقاد نیز هست تا اطمینان حاصل شود که نمونه در حالت مایع باقی می‌ماند.

هنگامی که این دستگاه یکبار مصرف از روی پوست برداشته شد، یک درپوش روی انتهای باز آن قرار می‌گیرد و محتویات آن را جمع می‌کند. متعاقبا یک آداپتور ویژه به آن اجازه می‌دهد تا در سیستم‌های آزمایشگاهی موجود که برای تجزیه و تحلیل خون جمع‌آوری شده توسط سوزن‌ طراحی شده‌اند، استفاده شود. لازم به ذکر است که این دستگاه نمی‌تواند به اندازه یک سوزن از خون نمونه بردارد، اما برای طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها کافی و کارآمد است.

به دلیل پنهان شدن میکروسوزن‌ها در داخل دستگاه، خطر برخورد تصادفی انگشتان به آن سوزن‌ها بسیار کم است. همچنین ادعا می‌شود که این فناوری نسبت به سوزن‌های سنتی ارزان‌تر است و به آموزش کمتری نیاز دارد و بنابراین می‌تواند به طور ‌ویژه برای استفاده در کلینیک‌های دارای منابع محدود، مانند کلینیک‌های کشورهای در حال توسعه، مناسب باشد. نسخه کاملا زیست تخریب پذیر آن نیز در دست ساخت است.

محققان اکنون به دنبال شرکایی برای کمک به توسعه بیشتر این دستگاه هستند. این دستگاه با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی