Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:28:07 GMT

نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان 3.38 درصد ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۵۶۲۸

نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان 3.38 درصد ثبت شد

به گزارش ایرنا، مسعود هندیان روز شنبه در نشست بررسی طرح های سرمایه گذاری در دست اجرا و عملکرد 9 ماهه در استان هرمزگان اظهار داشت: بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی در پاییز امسال نشان می دهد که بخش خدمات با 8.52 درصد و رتبه 6 بیش ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: در بخش صنعت با 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

29 درصد و رتبه 17 و کشاورزی با 8.17 درصد با رتبه 20 در میان استان های کشور در رده های بعدی قرار دارند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان میانگین، ایجاد شغل سالیانه در این استان را 34 هزار نفر اعلام کرد که در 9 ماهه سال جاری بیش از 26 هزار شغل ایجاد شده است.
به گفته هندیان، از این تعداد شغل اسامی 4هزار و 670 نفر در سامانه کارا به ثبت رسیده است.
وی گفت: همچنین تعداد 20 هزار نفر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد و یکهزار و 534 نفر اشتغال ثبت شده در سامانه مشاغل خانگی است
این مسوول ابراز داشت: استان هرمزگان با مبلغ 70میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب و میزان 20 میلیون دلارسرمایه گذاری بهره برداری شده در میان استان های کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
هندیان افزود: در این استان همچنین در سال جاری تاکنون بیش از 72 میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات مشاغل روستایی پرداخت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین افزون بر 766 طرح فعال به ارزش 330 هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی بالغ بر 34 هزار نفر در این استان در دست اجرا است.

**ثبت 156 طرح سرمایه گذاری جدید
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: در مناطق ویژه اقتصادی نیز 6 میلیارد دلار طرح و پروژه در دست اجراست که نشانگر اهمیت جذب سرمایه گذاری در استان بوده است.
هندیان ادامه داد: در سال جاری، بیش از 156 طرح سرمایه گذاری جدید از طریق دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیگیری و به مرکز خدمات سرمایه گذاری ارسال و در پنجره واحد سرمایه گذاری ثبت شده است.
وی گفت: با اجرایی شدن 24 طرح افزون بر 62 میلیارد یورو به صورت ارزی و 198 هزار و 500میلیارد ریال به صورت ریالی سرمایه گذاری جدید در هرمزگان و بیش از 12 هزار اشتغال به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان مهمترین طرح های سرمایه گذاری این استان را شامل پترو پالایش مکران، اسید سولفوریک، روغن های پایه اسلاک، شیشه فلوت هرمزعنوان کرد.
هندیان از دیگر طرح های سرمایه گذاری در هرمزگان به صنایع محصولات بهداشتی، فولاد، حمل و نقل ریلی ، پایانه های دریایی، بانکرینگ، صنایع و همچنین طرح های پالایشگاهی، پتروشیمی، گردشگری، شیلات و کشاورزی اشاره کرد.
وی اظهارامیدواری کرد تا پایان سال با جذب 156 طرح سرمایه گذاری جدید شاهد تحول جدیدی در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی استان باشیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هرمزگان در سال 96 در ارزیابی 21 مولفه پیمایش سرمایه گذاری در ردیف 12 و براساس 8 نماگر در رتبه 5 کشور قرار داشته است.
به گفته هندیان، براساس نماگر ثبات اقتصادی استان هرمزگان در رتبه دوم کشور، در فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی، رتبه سوم، شفافیت و سلامت اداری، رتبه ششم، مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض رتبه چهارم و براساس شاخص های ملی امنیت سرمایه گذاری نیز رتبه چهارم را در کشور دارد.
9887 / 6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان های کشور حمل و نقل شاخص فولاد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکیک میان فعالان اقتصادی واقعی و غیر واقعی با حضورشان در سامانه الکترونیک شناسه یکتا امکانپذیر است، گفت: از فعالان اقتصادی واقعی در راستای تحقق شعار سال حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مهدی دوستی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه وبیناری با فرمانداران با محوریت حذف مجوزهای کاغذی و جایگزینی مجوز الکترونیکی شناسه یکتا اظهار کرد: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می شود. 

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصادشود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک و شناسه یکتاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پولشویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف‌سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا باز پس‌گیری چند صد قطعه زمین واگذار شده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند و این مسیر را ادامه می‌دهیم. 

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک بطور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها به‌ویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • مشارکت مردم در رشد اقتصادی