Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین جشنواره شعر فجر مزین به محفل شعر فاطمی عصر امروز ۲۹ دی ماه با حضور جمعی از شعرای کشوری و استانی در پایتخت شور و شعور حسینی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی در این محفل با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اظهار کرد: برگزاری چنین محفلی توفیقی بود که در پایتخت شور و شعور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تقدیر از شعرای کشوری و استانی در این محفل ادامه داد: امید می رود از برکات این شب شعر بهره مند باشیم.

 

دبیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هم در سخنانی با اشاره به اینکه پرداختن به اشعار مرتبط با اهل بیت(علیه السلام) توفیقی برای جشنواره شعر فجر است، گفت: شعر مهمترین هنری است که ارتباط دو سویه جدی با معارف اهل بیت دارد به گونه ای که شعر موجب تثبیت این معارف و این معارف هم به تثبیت شعر در زبان فارسی و دیگر زبان ها منجر می شود.

 

مهدی قزلی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره شعر فجر به ذکر اهل بیت اختصاص دارد، گفت: این محفل بعد از چندین سال برای نخستین بار در زنجان و همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(علیه السلام) برپا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امید می رود دو سالانه جایزه غزل کشور که با نام حسین منزوی گره خورد به زودی اجرایی شود، گفت: با توجه به اهتمام معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که قول مساعدی در این زمینه داده اند، این دوسالانه اجرایی و مستمر باشد.

 

در این جشنواره که در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام االله علیها) اجرا می شود، شاعران برجسته کشور ساعد باقری، شاهی اردبیلی، حاج ولی الله کلامی، حاج جواد رسولی و بهروز منزوی و سعید بیابانکی حضور  داشتند.

 

محفل شعر فاطمی با شعرخوانی شاعران جوان مطرح کشوری محمد سعید میرزایی، مهدی رحیمی، احمد علوی، امیراکبرزاده، غلامرضا طریقی و شعرخوانی شاعران استان علی حنیفه، هادی وحیدی، مصدق آقاجانلو، امیررسولی، امیرسلیمانی، حسن پاکزاد و لیلا عبدی همراه بود و شاعران به سرودن اشعار مرتبط با اهل بیت(علیه السلام) پرداختند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان دوره آموزشی آسیب های اجتماعی شیراز محفل شعر فاطمی جشنواره شعر فجر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد. این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند. مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده های آنها قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل