Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، بخش عمده ای از دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر به دنبال عدم توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با دموکرات‌ها برای رای به بودجه فدرال تعطیل شده است. دو طرف در مورد تامین بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف دارند.

 

این تعطیلی با ورود به چهارمین هفته رکوردی جدید برجای گذاشته و با حواشی متعددی همراه شده است؛ یکی از این حواشی عدم مجوز به نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای استفاده از هواپیمای دولتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لغو سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دستور دونالد ترامپ و با بهانه تعطیلی موقت دولت فدرال در حالی صورت می گیرد که همزمان با انتشار این مطلب، رسانه ها از سفر هوایی ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا با یک هواپیمای دولتی خبر دادند.

 

به گزارش یورونیوز، این سفر نیمه شب پنجشنبه برای عزیمت به «مار-ئه-لاگو»، بنایی تاریخی در پام بیچ ایالت فلوریدا صورت گرفته است. «مار-ئه-لاگو» اقامتگاهی زمستانی برای رؤسای جمهور آمریکا و مهمانان خارجی آن محسوب می شد که هرگز از سوی روسای جمهوری پیشین استفاده نشد.

 

این در حالی است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چند نفر از دیگر اعضای کنگره آمریکا، زمانی که آماده سوارشدن بر هواپیما بودند تا در قالب هیاتی به بلژیک و افغانستان سفر کنند، دونالد ترامپ با دستوری پرواز هواپیمای نظامی آنها را به بهانه ادامه تعطیلی دولت لغو کرد.

 

ترامپ در نامه ای خطاب به پلوسی نوشت: "مطمئنم که شما هم با تصمیم من برای به تاخیر انداختن این سفر موافقید و آن را مناسب خواهید دانست... همزمان من فکر می‌کنم بهتر است در این روزها (ادامه تعطیلی دولت) شما در واشنگتن بمانید و با من بر سر چگونگی تامین امنیت مرز و بازگشایی دولت مذاکره کنید. البته اگر بخواهید از هواپیمای مسافری معمولی برای این سفر استفاده کنید، کاملا مختارید."

 

این نامه ۲۴ ساعت پس از آن میان ترامپ و پلوسی ردو بدل شد که درخواست نانسی پلوسی برای به تعویق انداختن سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره در صدر اخبار آمریکا قرار گرفته بود.

 

در آن نامه رئیس دموکرات مجلس نمایندگان نوشته بود با توجه به ادامه تعطیلی دولت و مشکلات بر سر تامین امنیت سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری در کنگره، این سخنرانی به زمان دیگری موکول شود و یا ترامپ متن کتبی سخنرانی خود را به کنگره بفرستد و شخصا به آنجا نرود.

 

پلوسی حتی پیشنهاد داده بود که ترامپ از داخل اتاق کار خود در کاخ‌سفید برابر دوربین‌های تلویزیونی نطق سالانه خود را ایراد کند؛ توصیه‌ای طنزآلود که می‌تواند کنایه پلوسی به تمایل آشکار ترامپ برای قرار گرفتن در کانون خبرها ارزیابی شود.

 

حالا ترامپ که دیروز واکنش مستقیمی به نامه پلوسی نشان نداده بود با لغو پرواز این هیات کنگره، آن هم در آخرین دقایق پیش از پرواز، پاسخی طعنه‌آمیز به پلوسی داده و در نامه خود از این سفر تحت عنوان یک "سفر تبلیغاتی و روابط عمومی" یاد کرده است.

 

به نوشته بی بی سی، اگرچه در نامه‌ای که ترامپ برای پلوسی نوشته اشاره‌ای به نامه دیروز رئیس مجلس نمایندگان برای لغو سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره نشده اما در واشنگتن همگان این اقدام رئیس جمهوری آمریکا به تلافی آن نامه پلوسی ارزیابی کردند.

 

این دو نامه طعنه‌آمیز در حالی میان رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس نمایندگان رد و بدل شده که تعطیلی دولت فدرال وارد بیست و هفتمین روز خود شده و هنوز هم هیچ نشانه‌ای از تمایل دو طرف برای توافق بر سر لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

 

بنابر گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز، ترامپ دستور لغو این پرواز را تنها حدود نیم ساعت پیش از به هوا برخاستن هواپیما صادر کرده است.

 

به گزارش رادیو فردا، سخنگوی کاخ سفید گفته است، رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا از اختیار قانونی اش استفاده کرده است.

 

در همین حال استنلی هویر، از رهبران دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان این رفتار ترامپ را "نازل" خوانده و گفته چنین حرکاتی "شان رئیس‌جمهوری را پایین" می‌آورد.

 

آن‌طور که فاکس‌نیوز گزارش کرده حتی اعضای هیات همراه پلوسی سوار بر اتوبوس ویژه انتقال آنها به فرودگاه بوده اند که دستور لغو این پرواز از سوی ترامپ صادر شده است.

 

همزمان با نزدیک شدن ادامه تعطیلی دولت فدرال به رکورد یک ماه، نظرسنجی‌ها از کاهش محبوبیت ترامپ در میان مردم این کشور حکایت دارند به طوری که بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه ملی رادیوهای آمریکا (ان‌پی‌آر) ترامپ را مقصر در بن‌بست ماندن مذاکرات برای بازگشایی دولت معرفی کرده‌اند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تعطیلی دولت آمریکا نانسی پلوسی دونالد ترامپ آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان، جایزه تحویل گندم به ازای هرکیلو ۲ هزارتومان باید هرچه سریع تر توسط رئیس‌جمهور اعلام شود تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او با بیان اینکه تخصیص جایزه گندم راهکاری موثر در راستای خودکفایی گندم محسوب می شود، افزود: بنابر اعلام معاونت زراعت، اگر دولت جایزه گندم را تخصیص دهد، پیش بینی می‌شود که میزان خرید از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

پیشه ور ادامه داد: اگر جایزه خرید به گندم اختصاص نیابد، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور یا به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود که با این وجود دولت  برای تامین گندم مورد نیاز ناگزیر به واردات است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با اعلام جایزه گندم، کشاورزان اطمینان خاطر دارند که دولت حمایتشان می‌کند، لذا این امر در پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی