Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بسیاری از کشور‌های فرا منطقه‌ای، مخالف نزدیکی ایران و عراق هستند. سران دو کشور به این نکته رسیده‌اند که وحدت، یکپارچگی و همراهی ایران و عراق می‌تواند منافع ملی دو کشور را تأمین و استراتژی دراز مدت روشنی را برای آینده ترسیم کند. سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به ارتقای سطح همکاری‌های ایران و عراق اظهار داشت: در سال‌های اخیر در اکثر نقاط دنیا شاهدیم، کشور‌های هر منطقه‌، بیشتر به هم نزدیک می‌شوند و همکاری های نزدیکی با هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اقداماتی که ایران و عراق شروع کرده‌اند، برای ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای بسیار مناسب است. البته این نوع ارتباط، مطمئنا به دیگر کشور‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.
کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: بسیاری از کشور‌های فرامنطقه‌ای، مخالف نزدیکی ایران و عراق هستند. سران دوکشور به این نکته رسیده اند که وحدت، یکپارچگی و همراهی ایران و عراق می‌تواند منافع ملی دو کشور را تامین و استراتژی دراز مدت روشنی را برای آینده ترسیم کند.
صدرالحسینی با اشاره به دیدار‌های وزیر امورخارجه کشورمان با مقامات اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: ایران، استان‌های کردنشین عراق را بخشی از یکپارچگی عراق می‌داند و قطعا سفر وزیر امور خارجه به استان‌های کردنشین عراق با هماهنگی کامل دولت مرکزی، بوده است.
وی افزود: نباید فراموش کنیم در طول ۴۰ سال گذشته یکی از مکان‌های تامین نیازمندی استان‌های کردنشین عراق، ایران بوده است و قطعا گسترش و تامین ارتباطات اقتصادی بین  دو منطقه کردنشین عراق و ایران به نفع دو کشور خواهد بود. قطعا آبادی استان‌های کردنشین عراق، روی تامین امنیت منطقه تاثیر گذار  است.
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ارتباطات تجاری ایران و عراق بیان کرد: در موضوع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، یکی از کشور‌هایی که تحت شدیدترین فشار‌ها قرار داشت، کشور همسایه عراق بود، بنابراین آنها یک موضع گیری بسیار مقتدرانه مقابل آمریکا انجام داده و از آنها خواستند در قضیه تحریم، مورد استثنا قرار بگیرند.
صدرالحسینی خاطرنشان کرد: مهم این است که دو کشور به نتیجه رسیدند که بخش قابل توجهی از نیاز‌های امروزه خود را جبران کنند و سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به عراق دستاورد‌های بزرگی برای دو کشور خواهد داشت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غرب آسیا ایران و عراق استان های کردنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور