Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@14:20:44 GMT

اعتراض جلیقه زردها وارد دهمین هفته شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۲۳۹

اعتراض جلیقه زردها وارد دهمین هفته شد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه حدود ۲۷ هزار نفر در سراسر این کشور در تظاهرات شرکت کردند درحالیکه این تعداد شنبه گذشته ۳۲ هزار تن اعلام شده بود.

برخی تظاهرکنندگان در پاریس برای احترام به کسانی که از آغاز جنبش جلیقه‌ زردها تا کنون کشته یا زخمی شده‌اند یک شاخه گل یا یک شمع در دست داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاکاردهای تظاهرکنندگان حاوی شعارهایی بود که در چند هفته اخیر بیشتر و بیشتر دیده می‌شوند. شعارهایی نظیر: «ماکرون، ماکرون، استعفا استعفا!» یا «آزادی، برابری، فلش‌بال»، شعاری که به ارزشهای ملی فرانسه و برخورد خشن پلیس با تظاهرکنندگان اشاره دارد.

نیروهای مسلح فرانسه مانند هفته گذشته حدود ۸۰ هزار پلیس و ژاندارم را در سراسر این کشور برای کنترل اعتراضات اعزام کرده بودند که از این میان پنج هزار پلیس فقط در پاریس مستقر شدند.

تظاهرکنندگان در بسیاری از دیگر شهرهای فرانسه نظیر بوردو، مارسی، تولوز، سنت اتین، روآن، آوینیون نیز در حالی به خیابان‌ها آمدند که چند روز از طرح «گفت و گوی ملی» امانوئل ماکرون می‌گذرد؛ طرحی که قرار است خشم اجتماعی بی‌سابقه‌ای را آرام سازد که از دو ماه پیش در فرانسه اوج گرفته است.

انتهای پیام /

183 / 156 فرانسه جلیقه زرد اعتراض هفته دهم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرانسه جلیقه زرد اعتراض هفته دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشور‌های اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین]نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

دیگر خبرها

  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید