Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شادلو عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه کمبود سیب درختی برای شب عید صحت ندارد، اظهار کرد: اگرچه تولید سیب درختی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است، اما با این حال ذخیره مانده در انبارها بیش از ۴۰ درصد مازاد بر مصرف داخل است که باید صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون متوسط تولید سیب در ۱۰ سال گذشته ۲ برابر نیاز داخل است. اُفت ناچیز سرمازدگی در فروردین ماه امسال،  برای بازار داخل مشکلی ایجاد نکرده است و صادرات محصول به سبب تکمیل زنجیره تولید باید انجام شود نباید به خاطر حداقل دلایل اُفت تولید،  بازارهای صادراتی را از دست داد.

شادلو از افزایش ۳۰ درصدی تولید مرکبات خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و تلاش باغداران، میزان تولید مرکبات نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: قیمت پرتقال شب عید ۳۱۰۰ تومان اعلام شد/نرخ سیب هنوز مشخص نیست

این مقام‌مسئول با اشاره به ضرورت صادرات مرکبات بیان کرد:  فقدان  صادرات مرکبات و نبود بازار مناسب منجر به افزایش ضایعات و ضرر و زیان باغداران خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته افزایش تولید سیب منجر به کاهش قیمت شد، در حالیکه امسال افزایش هزینه تمام شده و جو روانی ناشی از سرمازدگی و تورم بر قیمت تاثیر گذار بوده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت در بازار شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به ذخایر مناسب سیب و مرکبات مانده در انبارها، کمبود و نوسان قیمت محصول در بازار وجود نخواهد داشت، به علت مازاد تولید و ذخیره سیب، نیازی به واردات نداریم.

شادلو در پایان با اشاره به اینکه نرخ مصوب پرتقال تنظیم بازار شب عید  از سوی سازمان تعاون روستایی اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به برآوردهای اولیه و پیشنهاد کارشناسان، به زودی نرخ مصوب سیب درختی تنظیم بازار  از سوی سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی امر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کمبود سیب درختی برای شب عید صحت ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مسعود گرگیج افزود: سالانه در هرمزگان ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال مرکبات پیوندی تولید می‌شود.
وی گفت: رقم‌های نهال‌های پیوندی گرمسیری و نیمه گرمسیری شامل؛ لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، انبه، زیتون بندری، کنار، انجیر، سه پستان و انگور است.
گرگیج افزود: ۱۱ نهالستان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد فعال هستند.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟