Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير پروژه فرش صحن حضرت زهرا(س) ستاد عتبات عاليات استان کرمان از ارسال 83 تخته قالي دستباف کرماني براي صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف خبر داد
به گزارش روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، مهدي تويسرکاني گفت: 83 تخته قالي دستباف کرماني به متراژ يک هزار و 145 متر مربع، هنر دست زنان قالي‌باف اين خطه براي ارسال به نجف اشرف در گمرکات استان کرمان بارگيري شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآور شد: سال 95 در مرحله اول تعداد 76 تخته قالي بافته شده در کارگاه‌هاي فوق از طريق گمرک ايلام به نجف اشرف ارسال و امروز در آستانه ايام فاطميه در مرحله دوم 83 تخته فرش دستباف حاصل هنر بانوان کرماني از گمرکات استان کرمان براي ارسال به نجف اشرف بارگيري شد.
تويسرکاني افزود: اين قالي‌ها قرار است در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) فرش صحن آن حضرت شوند.
وي از ايجاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم 190 نفر در اين پروژه خبر داد و گفت: 14 کارگاه در شهرستان‌هاي کرمان، رفسنجان، شهربابک، کوهبنان، رابر و گلباف به بافت قالي کرماني براي صحن حضرت زهرا (س) مشغولند.
تويسرکاني اظهار داشت: تا کنون دو هزار و 658 متر مربع فرش در کارگاه‌هاي اين ستاد بافته شده و 48 ميليارد و 745 ميليون و 724 هزار ريال از ستاد مرکز به اين امر اختصاص يافته و هزينه شده است.
وي در خصوص بيمه‌ قالي‌بافان گفت: عليرغم تلاش‌هاي ما براي حل مشکل بيمه قالي‌بافان متاسفانه تا امروز مسئولان دولت به تعهدات خود در اين زمينه عمل نکرده‌اند و در آخرين بازديد رئيس مرکز ملي فرش ايران از کارگاه فرش کرمان قول داد بحث بيمه قالي‌بافان در سال 98 به نتيجه برسد، اگر اين مهم محقق شود، خدمت بسيار بزرگي در رونق صنعت فرش دستباف خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل