Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خانم فاطمه محمدمیرزایی مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در همین خصوص گفت: تشکّل خواهران شهدا تحت عنوان "پیام‌آوران عاشورایی" در آذرماه سال جاری توسط اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی تشکیل شد.

وی افزود: این تشکل شامل ۱۰ نفر از خواهران شهدا است که توانستند با برگزاری سلسله جلساتی، سه برنامه مجزا در خصوص بزرگداشت میلاد حضرت زینب کبری (س) تحت عناوین "حماسه‌سازان زینبی"، "انفاق‌الشهداء" و "زینبیان محله" تدارک ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در خصوص برنامه حماسه‌سازان زینبی گفت:این برنامه اولین گردهمایی بانوان راوی مجاهدت و مقاومت استان مرکزی بود که در روز ولادت حضرت زینب (س) با مشارکت تشکل «پیام‌آوران عاشورایی» و کارگروه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار شد.

خانم محمدمیرزایی افزود: تعداد ۲۰۰ نفر از بانوان فعال در انقلاب و دفاع مقدس از کل استان مرکزی به این همایش دعوت شده بودند که در یک فرایند سه ساله مصاحبه‌های تاریخ شفاهی از آنان جمع‌آوری شده است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در مورد برنامه «انفاق‌الشهداء» گفت: تشکل «پیام‌آوران عاشورایی» توانست با هزینه‌های شخصی خواهران شهدا ۲۰ بسته حمایتی مواد غذایی خشک جهت اکرام ایتام خریداری و بسته‌بندی کرده و به دست آنان برساند.

وی ادامه داد: در این بسته‌ها علاوه بر مواد غذایی، خوراک روحی شامل کتاب خاطرات کوتاه از شهدای هشت سال دفاع مقدس تحت عنوان «دخترانه»، «زندگی به سبک شهدا»، نامه شهید «حسین علم‌الهدی» به خواهرش در سال ۱۳۵۶ در خصوص مدیریت الگوی مصرف و یک نامه از طرف خواهران شهدا جهت دلجویی و رسیدگی از خانواده‌های محروم تدارک دیده شد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی همچنین در مورد برنامه "زینبیان محله" گفت: جشن میلاد حضرت زینب (س) با عنوان زینبیان محله با حضور مادران، همسران، خواهران و نوادگان و وابستگان خانواده شهدا و ایثارگران در محله آزادگان میدان امام حسین (ع) اراک برگزار شد که در این برنامه از مادر شهید «سید علی مقدسی»، خانم «زینب قربانی» دانشجوی رشته پرستاری و خواهران فعال فرهنگی در محله تجلیل به‌عمل آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تعداد ۱۸ سال عمر پربرکت حضرت زهرا (س)، ۱۸ جلد کتاب چاپ شده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حوزه زنان به‌مناسبت تولد حضرت زینب (س) به ۱۸ تن از میهمانان برنامه اهدا و پرچم گنبد امام حسین (ع) نیز به عنوان تبرک در بین مدعوین چرخانده شد و خواهران هدایای خود را برای ساخت شبستان حضرت زینب (س) در کنار حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع) اهدا کردند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم یادواره شهدای گمنام به مناسبت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

این آیین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای آنان، در جوار یادمان این شهدا با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان به تبیین مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: هرکجا مجالس شهدا برگزار می‌شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

فرهاد بابلی با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های شهداست، بیان کرد: اگر علم و دانش وجود داشته باشد، اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی، جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود، البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرز‌های دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند، اما هرگز نتوانستند ذره‌ای از این خاک را تصاحب کنند.

در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد با اهدای گل و عطر افشانی مزار پنج شهید آرمیده در این یادمان بار دیگر یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود