Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدوس گفت: تا پایان سال مالی دستگاه سنجش میزان گرد و غبار در شمال استان گلستان به منظور اندازه‌گیری ذرات گرد و غبار و روزهایی که میزان گرد و غبار بالایی دارند نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امیر عبدوس روز گذشته (شنبه ۲۹ دی) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فهرست واحدهای آلاینده را در پایان سال به سازمان امو مالیاتی ارسال می‌کنیم و آخرین آمار ما بیانگر آن است که ۱۵ واحد آلاینده در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل محیط‌زیست گلستان ادامه داد: تخلیه نخاله آلودگی محیط‌زیست ایجاد می‌کند و بخشی از نظارت‎ها در این زمینه بر عهده ما است ولی در حوزه مسیر راه نظارت در این زمینه برعهده حمل و نقل و راهداری استان قرار دارد ولی گزارشی بدست ما برسد نسبت به مدیریت پسماندها با توجه به حساسیت استان اقدام خواهیم کرد.

 

وی به وضعیت تالاب‎های استان اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم کانون‌های محیط‎زیست داخلی استان را مدیریت کنیم و لطف خدا برای احیای تالاب‌های داخلی نتایج رضایت بخش بوده و از خشکی آنها جلوگیری شده است.

 

عبدوس یادآور شد: سد دانشمند که احداث شد حق آبی را برای  تالاب‌ها در نظر گرفته شده و در حوزه آبخیز اترک تنها یک رژیم سیلابی با بار رسوبی بالا وجود دارد و برای هر تالاب یک کانال از این سد در نظر گرفته شده و هر ساله این کانال‌ها لایروبی می‌شود و در جذب اعتبار برای این کانال‌ها و لایروبی آن موفق بودیم.

 

مدیرکل محیط‌ زیست گلستان ادامه داد: تا پایان سال مالی امسال دستگاه سنجش میزان گرد و غبار در شمال استان نصب خواهد شد.

 

عبدوس به بودجه یک هزار میلیاردی محیط‌زیست در بخش پسماند در بودجه سال آینده مجلس اشاره کرد و گفت: کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست در استان قول دادند که اگر این اعتبار در مجلس تصویب شود بیشترین میزان اعتبار را در استان‌های شمالی اختصاص بدهد و برای احداث یک کارخانه تولید انرژی از پسماند می‌توانیم از محل این اعتبارات هزینه کنیم.

 

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان به موافقت وزارت ارتباطات با محیط‌زیست برای هوشمندسازی سامانه اطفای حریق در گلستان اشاره کرد و گفت: بیشترین حریق در پارک ملی گلستان در مسیر جاده به مشهد اتفاق افتاده و بنا شد کل مسیر را به سیستم اطفای حریق مجهز شود، مشکل تامین برق یکی از مسائل برای نصب این سامانه بود و  بنا شد با هزینه وزارت ارتباطات این اقدام صورت گیرد.

 

عبدوس  افزود: فنس کشی به طول ۳۰ کیلومتر در مجاورت زیستگاه آهو در بازدید آقای کلانتری از زیستگاه آن در جنوب پارک ملی گلستان قول داده شد تا از ورود شکارچیان به زیستگاه آهو جلوگیری شود.

 

مدیرکل محیط زیست گلستان افزود: در سال ۱۳۹۵ مجوز بهره برداری از شوراب ید صادر شد و با توجه به آلایندگی مشابه ید را در استان داشتیم با بهره‌برداری این کارخانه موافق نبودیم و الزامات خود را برای این موضوع عنوان کردیم تا بر اساس آن مجوز دریافت کنند.

 

عبدوس  گفت: در جلسه مربوط به مجوز این واحد بیان شد و هر تصمیمی که محیط‌زیست بگیرد ملاک عمل قرار گیرد و کمیسیون به ما مجوز داده هر شرطی برای این واحد نیاز است در نظر گرفته شود و اگر این شرایط توسط مدیر واحد اعمال نشود طبق مقررات هوای پاک با واحد برخورد خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مرال قرمز پارک جنگلی قرق سلامت هستند، افزود: بیماری یون که در گوزن‌های قرق وجود داشت پس از چند ماه نگهداری توسط بخش خصوصی برطرف شده و نشانه از بیماری یون در آنها دیده نشده است.

 

عبدوس گفت: اگر شرایط نگهداری در قرق به گونه‌ای باشد که بتوانیم میزبانی خوبی از مرال‌ها داشته باشد ترجیح می‌دهیم که در این محل نگهداری شود و شهرداری قرق هنوز هزینه‌ای برای نگهداری این پرداخت نکرده و منابع طبیعی نیز از پرداخت هزینه آن سر زده و تلاش شده با مشارکت بخش خصوصی از این شرایط نجات دهیم.

 

مدیرکل محیط‌ زیست گلستان افزود: بنا شده تا اردیبهشت ماه گوزن در قرق نگهداری شود و بعد به شهرداری فرصت داده شده که پارک جنگلی را از منابع طبیعی تحویل بگیرد و بخش خصوصی نیز متقاضی این بخش هستند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان تشییع ایران ارتش مدیرکل محیط زیست گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری اظهار داشت: مسائل محیط زیسیت باید جزء اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.   نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم.   وی با تاکید بر اینکه راهی جر ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   عسکری با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت‌های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیا آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی‌تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریا‌ها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آنها خسارت زیادی را به همراه دارد.   وی با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب‌های درسی آورده شود، افزود: واحد‌های تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.   رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت‌ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.   وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع‌تر این کسری جبران شود.   عسکری با بیان اینکه باید برای کانون‌های ریزگرد‌ها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده، اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم