Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم ملي ايران در چارچوب مرحله يک هشتم نهايي جام ملتهاي آسيا به مصاف تيم ملي عمان مي‌رود.
به گزارش آريا، تيم ملي ايران در حالي به مصاف عمان خواهد رفت که فوتبال ايران و اردوي تيم ملي تحت تاثير حواشي بسياري قرار گرفته است. ايران که به عنوان تيم نخست گروه D به دور حذفي مسابقات صعود کرد با تيم سوم گروه F يعني عمان روبه‌رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 دوره قبلي جام ملتهاي آسيا براي تيم ملي داستان يکساني داشته است. از جام ملتهاي آسيا 2007، ايران مرحله گروهي را با سرگروهي به پايان رسانده ولي در اولين ديدار مرحله حذفي در وقت اضافه يا ضربات پنالتي از دور مسابقات خارج شده و طعم پيروزي در اين مرحله از مسابقات را نچشيده است. اين دوره از مسابقات به علت 24 تيمه شدن بازيها، نخستين دوره‌اي است که مرحله يک هشتم‌نهايي دارد و تيم ملي پس از کسب رتبه نخست گروه خود به دنبال شکستن طلسم ناکامي در بازي نخست مرحله حذفي است.
تيم ملي عمان، حريف تيم ملي در رتبه هشتاد و دوم جهان و دهم آسيا قرار دارد. عمان در مرحله گروهي نمايش مطلوبي داشت.ژاپن و ازبکستان تيم‌هاي نخست گروه به زحمت و سختي عمان را تنها با اختلاف يک گل از پيش رو برداشتند. عمان در بازي آخر با 3 گل ترکمنستان را شکست داد تا به عنوان تيم سوم به مرحله حذفي صعود کند.اين اولين تجربه عمان در مرحله حذفي جام ملتهاي آسيا خواهد بود. عمان در مرحله گروهي، علي‌رغم اينکه با تيم‌هاي قدرتمندي مواجه شد ولي بازيهاي تهاجمي ارائه داد و با 50 شوت پس از کره جنوبي، در کنار ايران بيشترين شوت را به سمت دروازه حريفان شليک کردند. برنامه اصلي اين تيم، ارسال به روي دروازه است. علي البوسعيدي با 36 و سعد البوخيني با 23 سانتر دو بازيکن رکورددار جام در زمينه ارسال به روي دروازه هستند.
ملي پوشان ايران در سه بازي گروهي 2 پيروزي و يک تساوي کسب کردند و بالاتر از تمام تيم هاي گروه که عبارت بودند از يمن، ويتنام و عراق به عنوان صدرنشين با 7 امتياز راهي مرحله يک هشتم نهايي شدند. ايران در سه بازي خود 7 گل زده به ثمر رساند و هيچ گلي نيز دريافت نکرد تا يکي از بهترين تيم هاي جام ملت هاي آسيا تا بدين مرحله لقب بگيرد.
عمان در طول تاريخ هميشه حريف دردسرسازي براي ايران بوده و حتي تيم ملي در مقطعي 15 ساله در کسب پيروزي مقابل اين تيم ناکام بوده است. ايران در 12 بازي برابر اين تيم در رقابت هاي مختلف، صاحب 6 پيروزي، 4 تساوي و 2 شکست شده است. هر 2 شکست ايران مقابل عمان با دريافت گلهاي زياد بوده است (3 و 4 گل). ايران يک بار در جام ملتهاي آسيا با اين تيم ديدار داشته که در سال 2004 در آخرين دقايق از شکست مقابل اين تيم گريخت و به تساوي 2-2 دست يافت. آخرين جدال دو تيم به مقدماتي جام جهاني 2018 برمي‌گردد که ايران با 2 گل سردار آزمون به پيروزي رسيد.
اين ديدار از ساعت 20:30 آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران عمان جدالي حساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و تحولات اخیر غزه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفت وگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 751550

دیگر خبرها

  • صعود حسین زنجانیان و طاها قابلی به فینال دانهیل آسیا
  • صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا
  • دردسر بزرگ پرسپولیس در حساس‌ترین روزهای لیگ
  • دردسر جدید پرسپولیس در حساس‌ترین روزهای لیگ
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان