Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: رؤسای قوا هر سال در بودجه سالانه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی اعتباری را دریافت می‌کنند که این میزان در سال ۹۸ در مورد رئیس مجلس روند کاهشی داشته، اما در مورد رئیس جمهور تغییری نکرده است.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و عضو هیات رئیسه خانه ملت گفت: رؤسای قوا هر سال در بودجه سالانه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی اعتباری را دریافت می‌کنند که این میزان در سال ۹۸ در مورد رئیس مجلس روند کاهشی داشته، اما در مورد رئیس جمهور تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بودجه سال ۹۸ اعتباری که برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفته ۷۰ میلیارد تومان است که این میزان در سال ۹۷ هم به همین میزان بود و در لایحه بودجه سال آینده بدون تغییر مانده است، اما در مورد رئیس مجلس اعتبار ۴۱ میلیاردی وی برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه ۹۸ سی و یک میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و برای این منظور در بودجه ۹۸ ده میلیارد تومان برای رئیس مجلس در نظر گرفته شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که در سال ۹۶ از ۴۱ میلیارد تومان اعتباری که برای کمک رئیس مجلس به اشخاق حقیقی و حقوقی در بودجه در نظر گرفته شده بود تنها ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در اختیار رئیس مجلس قرار گرفت.

«در رابطه با اعتبار در نظر گرفته شده برای رئیس قوه قضائیه به منظور کمک وی به اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه ۹۸ طبق گفته عضو هیأت رئیسه مجلس و همچنین عضو کمیسیون قضایی و کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در لایحه بودجه مبلغی عنوان نشده است.»

امیرآبادی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر رؤسای قوا تعداد دیگری از شخصیت‌ها نیز اعتباراتی را از بودجه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، وزیر دادگستری و سازمان برنامه بودجه کل کشور اشاره کرد. بر این اساس معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کرده در لایحه بودجه سال ۹۸ با ۵۰۰ میلیون تومان کاهش، ۳ میلیارد تومان اعتبار برای کمک این معاون رئیس‌جمهور به اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، برای وزیر دادگستری هم در این باره اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود که پیش از این اعتبار در نظر گرفته شده برای وی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در لایحه بودجه سال ۹۸ این میزان اعتبار به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

امیرآبادی در پایان گفت: همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز پیش از این برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ۷ میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کرده که در بودجه سال ۹۸ این اعتبار با کاهش ۲ میلیاردی به ۵ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رؤسای قوا تنخواه دولت کمک به اشخاص بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا