Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:45:08 GMT

ایده‌پردازان مسجدی دست بجنبانند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۹۷۱۱

ایده‌پردازان مسجدی دست بجنبانند

حجت‌الاسلام حسین نظری، مسئول دبیرخانه ششمین دوره فراخوان ایده‌های مسجدی (فام 6) در گفت‌وگو با ایکنا درباره آخرین وضعیت ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار پوستر به تمام مساجد تهران و برخی استان‌های فعال ارسال شده است. همچنین دوستان ما هر روز، مصاحبه‌هایی را از ائمه جماعات و فعالان مسجدی اخذ می‌کنند و سپس آن را در قالب کلیپ‌هایی ایده‌محور و تجربه‌محور در اختیار مخاطبان سایت مسجد تی وی و فضای مجازی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سپری شدن نیمه نخست ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی، تبلیغات و به دنبال آن رقابت صاحبان تجارب و ایده‌های مسجدی وارد فاز تازه‌ای از شور و هیجان خواهد شد.

دبیرخانه ششمین دوره فراخوان ایده‌های مسجدی یادآوری کرد: محورهای این فراخوان عبارت‌اند از: مسجد و نهضت قرآنی، مسجد برقرار، مسجد و مدرسه، مسجد و خانواده، مسجد و اقتصاد مقاومتی، مسجد و کودک و نوجوان، مسجد و بانوان، مسجد و آسیب‌های اجتماعی و مسجد و مشارکت سیاسی؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://masjedidea.ir و در شبکه‌های اجتماعی به آدرس masjedideaمراجعه کنند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه آخر بهمن‌ماه، مهلت ارسال ایده‌های مسجدی به دبیرخانه فام تعیین شده است، اظهار کرد: در این دوره، تلاش خواهیم کرد تجربیات موفقی را که سابقه اجرا دارد و نیز ایده‌هایی ناب را که احیاناً هنوز به مرحله اجرا نیامده اند، احصا کنیم و در اختیار خانواده مسجدی قرار بدهیم. برای اینکه کار قوی‌تر پیش برود و تمرکز بیشتر شود، فراخوان را برای 9 محور مشخص اعلام کردیم و بخش‌هایی که نیاز نداشتیم را در فراخوان قرار ندادیم. این در حالی است که سال گذشته‌، محورهای مشخصی برای ایده‌پردازی وجود نداشت.

وی تأکید کرد: بارها از طریق رسانه‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که ما مجری ایده نیستیم، اما چه در تیزر و چه در پوستر اعلام کرده‌ایم که علاوه بر سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، از ایده‌های برتر حمایت می‌کنیم. اگر ایده‌ای شاخص‌های لازم را برای دبیرخانه داشته باشد و احساس کنیم که برای معرفی به دستگاه‌های اجرایی مربوط، مناسب است، احتمال دارد از نظر مالی نیز برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام نظری درباره امکان انتشار ایده‌ها در فضای مجازی برای استفاده فعالان مسجدی در سراسر کشور گفت: برای ارائه ایده‌های ارسال‌شده به دبیرخانه فام و ایده‌های برتر، محرمانگی و بُخلی وجود ندارد اما تجربه نشان داده است اگر کل ایده‌های ارسال‌شده به دبیرخانه منتشر کنیم، تجربه موفقی نخواهد بود. به این علت قلم ایده‌ها متفاوت است و ما باید آن‌ها را به یک وحدت رویه برسانیم و گاهی نیز ایده را فراوری و غنی کنیم، اما ایده‌های برتر حتماً از طریق سایت‌ دبیرخانه به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا فام 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور

در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّکُمۡ تُفۡلِحُونَ (آیه ۲۰۰ سوره آل عمران)
اى کسانى که ایمان آورده اید، شکیبایى ورزید و دیگران را نیز به شکیبایى وادارید و مرز‌ها را نگهبانى کنید و از خدا پروا کنید، باشد که شما رستگار شوید.

خداوند در قرآن کریم همه انسان‌ها را به آنچه که به خیر و صلاح آنها برای یک زندگی شرافتمندانه و عاری از پلیدی و زشتی و به دور از ظلم و تجاوز به حقوق دیگران است در تمام حوزه‌های فردی و اجتماعی دعوت می‌کند و برای عاقبت هر نافرمانی از دستورات الهی سرگذشت قومی را آورده تا هم عبرت آیندگان شده و هم حجت بر ما تمام باشد.

رعایت حجاب و عفاف که دستور الهی و تاکید انبیا و اولیای الهی برای مصونیت بخشی به جامعه و گسترش پاکی و طهارت است باید همواره مورد توجه قرار گرفته و بر ما واجب است تا ضمن اجرای فرامین الهی بر ترویج آن در جامعه کوشا باشیم و از آنانکه برای جاری شدن احکام دین خدا تلاش می‌کنند، حمایت کنیم.

هنر آیینی تعزیه همواره تلاش کرده تا با معرفی خوبی‌ها و ارزش‌های اسلامی به جامعه و شناساندن ظالمان پرده از ظلم و جور آنها در هر دوره‌ای بردارد و هنری روشنگر و بصیرت افزا باشد همچنان که زینب کبری (س) به‌عنوان یک الگوی تمام عیار زن مسلمان در کاخ یزید دودمان یزیدیان را بر باد داد و چهره واقعی حاکم بی بندوبار را شناساند. 

خون هزاران شهید والامقام انقلاب اسلامی برای دفاع از ناموس و شرف ایرانی ریخته شده است و امروز ما مدیون خون شهدا هستیم همانانکه سیاهی چادر زنان را در مقابل دشمنان این آب و خاک از سرخی خونشان ارزشمندتر می‌دانستند و برگ برگ وصیتنامه شان از رئیس جمهور شهید تا سرباز و سردار و مدافع حرم شهید پر است از توصیه آنها به حفظ حجاب اسلامی.

حال که دشمن زبون و پست قدرت رویارویی در جنگ رو در رو را با ما ندارد دست به انحراف زن و مرد مسلمان زده و به خیال شوم خود می‌تواند با نفوذی‌های داخلی و عوامل خارجی اش با گرفتن حیا و غیرت از جامعه به اهداف شوم خود برسد و زهی خیال باطل چرا که جوان ایرانی غیرت را از حماسه حسینی آموخته و زن ایرانی حیا و عفت را از فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) در سینه حبس دارد.

بدینوسیله از نیروی مقتدر و جان بر کف انتظامی کشور در اجرای طرح نور که طرحی برای پاکی و زلالی جامعه و زیست عفیفانه و در راستای تحکیم بنیان خانواده است و کرامت زن ایرانی مسلمان را به دنبال دارد و همچنین باعث شادی دل خانواده‌های شهیدانی می‌شود که در دفاع از ناموس ایرانی رفتند، تشکر می‌کنیم و استمرار آن را تا رسیدن به نقطه مطلوب خواستاریم، باشد که خداوند ما را جزو زمینه سازان ظهور حضرت صاحب الامر (عج) و رهرو راه شهیدان قرار دهد. ان شاءالله

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه