Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:42:03 GMT

عرضه میوه شب عید با 15 درصد کمتر از قیمت بازار

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۱۵۹

عرضه میوه شب عید با 15 درصد کمتر از قیمت بازار


استاندار اردبیل گفت: ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام شده و با 15 درصد کاهش قیمت نسبت به بازار عرضه آن را انجام خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل اظهارکرد: هیچ واحد تولیدی و عرضه کننده حق افزایش قیمت محصولات و خدمات را ندارد و متولیان امر با هرگونه افزایش قیمت برخورد کرده و متخلفین را جریمه نقدی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه هرگونه گران‌فروشی در استان به صورت کارشناسی کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید در روزهای گذشته باعث نگرانی مردم شده که ضرورت دارد مسئولان امر با تزریق گوشت مورد نیاز نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند.
استاندار اردبیل گفت: برخی‌ها افزایش قیمت گوشت را به بالا رفتن قیمت خوراک دام و طیور نظیر ذرت و جو مرتبط می‌دانند که بهتر است جهاد کشاورزی برای تغییر الگوی کشت و افزایش سطح کشت محصول اقدام کرده و برنامه‌ریزی درستی را انجام دهند.
بهنامجو با بیان اینکه گرانفروشی‌ها در استان به صورت کارشناسی کنترل و با متخلفانی که اجناس و یا خدمات خود را بالاتر از قیمت قانونی عرضه نمایند، برخورد می‌شود، تصریح کرد: با اینکه روند افزایشی در برخی اقلام ضروری در بازار مشهود می‌باشد، ولی افزایش نامعقول قیمت اقلام ضروری مردم پذیرفتنی نیست و لازم است برای جلوگیری از هرگونه افزایش‌های افسار گسیخته پیگیری‌های جدی انجام شوند.  
وی بیان کرد: اقلامی همچون گوشت مرغ و گوشت قرمز جزو ضروریات زندگی مردم هستند و باید روند و دلایل افزایش قیمت این کالا ها با نظارت بر چرخه تولید، مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
استاندار اردبیل گفت: با استخراج قیمت تمام شده و لحاظ کردن سود منطقی آن باید از سیر صعودی گرانی این اقلام پیشگیری و با کوتاه کردن دست سودجویان، جلوی گرانفروشی‌ها به صورت کارشناسی گرفته شود.
بهنامجو با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و طیور از جمله ذرت و جو خاطرنشان کرد: در این خصوص ضروری است جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای تغییر دادن الگو و افزایش سطح کشت این محصولات به عمل آورد تا سود بیشتری عاید کشاورزان استان شود.
وی برنامه‌ریزی برای توزیع میوه شب عید را یادآور شد و اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری این وظیفه را عهده‌دار خواهد بود و میوه شب عید با قیمت 15 درصد پایین‌تر از قیمت بازار به مردم عرضه خواهد شد.
بهنامجو تصریح کرد: سایر دستگاه‌های مرتبط از قبیل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و سازمان جهاد کشاورزی نیز گشت‌های مشترکی را در این زمینه اجرا خواهند کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تعزیرات توزیع میوه شب عید شهرداری میادین میوه و تره میوه شب عید جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت