دفاع از حضرت زهرا(ع) با ناسزا به دیگران همراه نباشد
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۱۹۳
عضو هیئت مدیره بنیاد بینالمللی غدیر با تأکید بر اینکه تردید در حقانیت امام علی(ع) تردید در حقانیت قرآن کریم است، گفت: ادله حقانیت امیرالمؤمنین(ع) نهتنها در کتب شیعه بلکه در کتب اهلسنت با سندهای صریح نقل شده است و این موضوع سبب مباهات شیعیان است. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(ع) که شامگاه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیهای از سوره مائده اظهار داشت: شیخ طوسی گفت قویترین دلیل شیعه برای ولایت امیرالمؤمنین(ع) آیه 56 سوره مائده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عضو هیئت مدیره بنیاد بینالمللی غدیر افزود: در منابع شیعه حدود 60 الی 63 حدیث از اهلبیت(ع) درباره حقانیت امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) به آیه 63 سوره مائده استناد میکنند.
وی افزود: علت اینکه حضرت زهرا(ع) غدیر را علم میکند این است که 3 آیه مستقل در قرآن کریم درباره امام علی(ع) نازل شده است و خطبه آتشینی حضرت زهرا(ع) در مسجد در برابر انصار مطرح کرد.
استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه تردید در حقانیت امام علی(ع) تردید در حقانیت قرآن کریم است عنوان کرد: ادله حقانیت امیرالمؤمنین(ع) نهتنها در کتب شیعه بلکه در کتب اهلسنت با سندهای صریح نقل شده است و این موضوع سبب مباهات شیعیان است.
حسینی قزوینی با یادآوری شبهات دینی که توسط وهابیت و دشمنان تشیع و اهلبیت(ع) مطرح میشود، بیان کرد: وهابیت میگوید که امام علی(ع) هیچ گاه نگفته که "خلیفه بودم" اما امیرالمؤمنین(ع) بیش از 50 روایت در حقانیت خود و بطلان خلافت دیگران بیان کردند.
عضو هیئت مدیره بنیاد بینالمللی غدیر با اشاره به خطبه 50 نهجالبلاغه تصریح کرد: امام علی(ع) بهتعبیر شهید مطهری در دو محور کار کرده است که هم برای اثبات حقانیت خود و هم بطلان دیگران است، علامه حلی هزار دلیل برای حقانیت امیرالمؤمنین(ع) آورده است.
نوحهخوانی بنیفاطمه بهمناسبت شهادت حضرت زهرا(ع)مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) در دفاتر مراجع تقلید در قم برگزار میشودبهترین اقدام براى حفظ شخصیت زن بهروایت حضرت زهرا(ع)رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) با ابراز اینکه خداوند افرادی را که زبان فحش دارند دوست ندارد چون زبان ناسزا زیبنده شیعیان نیست، ادامه داد: افرادی که امروز در برخی از رسانهها بهبهانه دفاع از امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) به دیگران ناسزا میدهند درست نیست چون اهلبیت(ع) برای ترویج معارف دینی زبان نرم داشتند.
استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در ایام فاطمیه باید دقت کنیم که دفاع از حقانیت حضرت زهرا(ع) با ناسزا به دیگران همراه نباشد، اگر بهدنبال هدایت هستیم باید با زبان خوش و نرم و الفاظ زیبا مطالب حق را بیان کنیم.
حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: با وهابیهای پست و بددهن مواجه شدم و با زبان خوش با آنها سخن گفتم که پیشانی من را بوسیدند، وهابیت به خون ما تشنه هستند ولی هنگامی که با زبان خوش حرف میزنیم میبینیم که زبان نرم، آنها را آرام میکند.
انتهای پیام/ش
R7854/P/S6,62/CT11منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
بخشش و بزرگواری آن حضرت
از مشکوه الانوار نقل است که مردی خدمت حضرت صادق(ع) رسید و عرض کرد پسر عمویت فلان اسم جناب تو را برد و نگذاشت چیزی از بدگوئی و ناسزا مگر آن که برای تو گفت. حضرت کنیز خود را فرمود که آب وضو برایش حاضر کند پس وضو گرفت و داخل نماز شد، راوی گفت من در دلم گفتم که حضرت نفرین خواهد کرد بر او، پس حضرت دو رکعت نماز گذاشت و گفت: ای پروردگار من این حق من بود من بخشیدم برای او، و تو جود و کرمت از من بیشتر است پس ببخش او را و مگیر او را به کردارش و جزا مده او را به عملش؛ پس رقّت کرد آن حضرت و پیوسته برای او دعا کرد و من تعجب کردم از حال آن جناب.
صدقات پنهانی و امداد از بیچارگان بصورت نهانی
ابن شهر آشوب از ابوجعفر خثعمی نقل کرده که گفت حضرت امام جعفر صادق(ع) همیانی زر به من داد و فرمود این را بده فلان مرد هاشمی و مگو کدام کسی داده. راوی گفت آن مال را چون به آن مرد دادم گفت خدا جزای خیر دهد به آن که این مال را برای من فرستاده که همیشه برای من میفرستد و من به آن زندگانی میکنم و لکن جعفر صادق یک درهم برای من نمیدهد با آن که مال بسیاری دارد.
عطوفت و مهربانی امام
از سفیان ثوری روایت شده که روزی به خدمت آن حضرت رسید آن جناب را متغیّرانه دیدار کرد سبب تغّیر رنگ را پرسید آن حضرت فرمود: که من نهی کرده بودم که در خانه کسی بالای بام برود، این وقت داخل خانه شدم یکی از کنیزان را که مسئول تربیت فرزند من بود دیدم که طفل مرا در بردارد و بالای نردبان است. چون نگاهش به من افتاد متحیر شد و لرزید و طفل از دست او افتاد بر زمین و مرد. تغییر رنگ من از جهت غصّه مردن طفل نیست بلکه به سبب آن ترسی است که آن کنیزک از من پیدا کرد و با این حال آن کنیزک را فرموده بود تو را به جهت خدا آزاد کردم، باکی بر تو نیست، باکی نباشد تو را.
احیاگر دین
از حضرت ابوجعفر سوالی کردند امام پس از شما کیست؟ حضرت دست بر پشت مبارک امام صادق(ع) زده فرمود سوگند به خدا این همان کسی است که باید آئین آل محمد(ع) را احیا کند.
توصیف دیگران از حضرت
طاهر، مصاحب امام ابوجعفر(ع) گفت حضور حضرتش شرفیاب بودم. جعفر وارد شد. حضرت باقر(ع) فرمود: این آقا، بهترین آفریده خداست.
تواضع در پوشش
روزی یکی از اصحاب حضرت صادق(ع) بر آن حضرت وارد شد. آن جناب پیراهنی پوشیده که گریبان او را وصله زدهاند. آن مرد پیوسته نظرش بر آن پینه بود و گویا از پوشیدن آن حضرت آن پیراهن را تعجب داشت. حضرت فرموده چه شده تو را که نظر به سوی من دوختهای؟ گفت نظرم به پینهای است که در گریبان پیراهن شماست. فرمود بردار این کتاب را و بخوان آن چیزی که در او نوشته است. راوی گفت. مقابل آن حضرت یا نزدیک آن حضرت کتابی بود پس آن مرد نظر افکند در آن دید نوشته است در آن: «لا ایمان لمن لاحیاء له و لامال لمن لاتقدیر له و لاجدید لمن لاخلق له»
ایمان ندارد کسی که حیاء ندارد و مال ندارد کسی که در معاش خود تقدیر و اندازه ندارد و نو ندارد کسی که کهنه ندارد.