Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:11:56 GMT

حضرت زهرا(س) اقیانوس علم، دانش و بینش بودند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۴۴۰

حضرت زهرا(س) اقیانوس علم، دانش و بینش بودند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه دانایی انسان ها درباره خیرهای الهی بسیار محدود است گفت: حضرت زهرا(س) اقیانوس علم، دانش و بینش با عالم ملکوت در ارتباط بودند و همه خیرهای الهی را می شناختند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت رسول(ص) به سخنرانی پرداخت و گفت: تنها دعوت خداوند متعال حق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) درباره حضرت زهرا(س) عنوان کرد: پس از وفات حضرت رسول(ص) حضرت جبرئیل(ع) بر حضرت زهرا(س) نازل شده و به ایشان درباره آینده خبرهایی می‌دادند، امیرمومنان امام علی(ع) نیز آن مطالب را می‌نوشتند.

 

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) کاتب علم حضرت زهرا(س) بودند، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) اقیانوس علم، دانش و بینش با عالم ملکوت در ارتباط بودند و همه خیر را نزد خدا می‌دیدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر فهم و توضیح اینکه همه خیر نزد خداوند است کار ساده‌ای نیست، ابراز کرد: آگاهی و دانایی ما درباره همه خیر بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه خیر انواع و اقسام مختلفی دارد، گفت: نبوت، امامت، کتب آسمانی، روزی حلال از جمله خیرهای الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خیر الهی باید برکت داشته باشد، اظهار کرد: بر اساس روایت امام صادق(ع) برکت در رزق یعنی انسان با مصرف آن در نهایت عمل خیر و نیک را انجام دهد، اگر به برخی می‌گویند حیف نان یعنی با گناه آن را حرام کرده است.

مفسر قرآن کریم با استناد به فرمایشاتی از آیت‌الله بروجردی، بیان کرد: آیت‌الله بروجردی می‌فرمودند همه آنچه را که مومنان به عنوان غذا مصرف می‌کنند یک مسیر طولانی را طی می‌کنند که به واسطه اعضای مومنان تبدیل به عمل نیک و کار خیر شوند؛ بنابراین اسراف درباره رزق و روزی حتی اگر به میزان یک برگ سبزی باشد باید روز قیامت پاسخگو باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند متعال در اسماء، ذات، صفات و افعال خود خیر محض است، اظهار کرد: همه وجود خداوند خیر است بنابراین دعوت‌های او در قرآن نیز خیر است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: از جمله دعوت‌های خداوند در قرآن مجید دعوت حضرت مریم(س) به نماز جماعت است آن هم در محیطی که فساد زیادی آن جامعه را به خود مشغول کرده بود زیرا ثواب نماز جماعت چنان زیاد است که جن و انس از نوشتن آن عاجز هستند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی جنوب کرمان ارتش دوره آموزشی شیراز اقامه نماز جماعت نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از رقابت ها با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز برگزار شد.

فرهادی افزود: در این مسابقات دانش آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی با هم به رقابت پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان